جامعه

ملل متحد به مشکلات باشنده های کوچی آباد رسیده گی مینماید

کابل باختر 13 سرطان
خانم دیزی دیل رئیس بخش آسیا و اوقیانوسيه کمیشنری عالی سازمان ملل متحد برای پناهنده گان از وضعیت خانواده های عودت کننده کوچی درقریه کوچی آباد ناحیه سیزدهم شهرکابل امروز دیدن کرد.
در قریه یادشده که درعقب قلعه قاضی در دامنه های کوه کروغ موقعیت دارد سه صد خانواده کوچی عودت کننده از پاکستان از شش سال قبل به اینسو به سر می برند .
عبدالرحمان شمس رئیس امور مهاجرین و عودت کننده گان کابل به آژانس باختر گفت: در این محل به کمک یو ان اچ سی آر  براي سه صد خانواده کوچی سرپناه اعمار شده و آب آشامیدنی آنان توسط نل کشی از چاه عمیق حفر شده در منازل شان تامین گردیده است .
او گفت: در این قریه یک باب مکتب هشت صنفی ساخته شده و نیز سرکی به طول پنج کیلومتر که قریه کوچی آباد را با پل خشک دشت برچی وصل میکند،  احداث و قیرریزی شده و در دو کناراین جاده دیوار های استنادی اعمار وچراغ های آفتابی برای تنویر این جاده نصب گردیده است .
شمس گفت: علاوه برآن برای باشنده های کوچی آباد کورس های خیاطی زنانه، فراگیری تخنیک، حلبی سازی و نجاری نیز دایر گردیده است .
خانم دیزی دیل رئیس بخش آسیا و اوقیانوسيه کمیشنری ملل متحد در امور پناهنده گان که وی را فضل احمد عظیمی معین وزارت امور مهارجرین وعودت کننده گان و بوشاک نماینده کمیشنری یادشده برای افغانستان همراهی میکردند، حین بازدید از پروژه های یادشده گفت: جای مسرت است که برای این خانواده ها سرپناه و سایر تسهیلات زنده گی فراهم گردیده است .
فضل احمدعظیمی حین بازدید پروژه ها از وی خواست تا در ایجاد یک کلينیک صحی و اشتغال زایی و تامین برق آفتابی منازل شان این خانواده ها را یاری رساند .
خانم دیزی دیل متعهد گردید که با برگشت به ژنیوا تلاش خواهد کرد تا مشکلات مطرح شده خانواده های مستقر در قریه کوچی آباد را مرفوع سازد .
سید آقا نماینده این خانواده ها با ابراز قدردانی از وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان و کمیشنری عالی ملل متحد درامور پناهنده گان خواستار توجه به حل مشکلات شان گردید .
همچنان هیئت از وضعیت خانواده های خیمه نشین در چهاراهی قمبر شهرکابل نیز دیدن نمودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا