اخباراقتصادجامعه

معین وزارت زراعت آبیاری و مالداری : نهال اصلاح شده تهیه کنید

کابل / 13 میزان/ باختر

مولوی صدر اعظم معین وزارت زراعت، مالداری و آبیاری در دیدار با رییس و اعضای نهاد  تولید‌کنند‌گان نهال گفت : نهال اصلاح شده تهیه کنید که هم تقاضای مردم مرفوع می‌شود و هم برای شما سودآور است.

دفتر مطبوعاتی وزارت زراعت، مالداری و آبیاری امروز با پخش خبرنامه یی گفته است

که در این دیدار  اعضای نهاد تولید کنندگان نهال  از ۲۳ ولایت حضور یافته بودند و در مورد فعالیت‌های خویش معلومات دادند و  خواستار رفع مشکلات ‌شان شدند.

بعد مولوی صدراعظم معین وزارت زراعت گفت  : “تعهد به حمایت از شما داریم. دهقانان طبقه غریب جامعه اند و نیاز به همکاری دارند.

او گفت:  در ادارۀ ما رشوت، فساد و بی‌کفایتی نیست. انشاءالله شفافیت می‌آوریم و برای خدمت به همه اقشار جامعه، به‌خصوص دهقانان، یک جا کار می کنیم ،

او از آنان خواست  که تولید معیاری و باکیفیت داشته باشند ، کوشش کنند که کارهای‌ شان را روی تحقیق استوار کنند  و نهال اصلاح شده تهیه کنند. هم تقاضای مردم مرفوع می‌شود و هم برای توليد کنندگان سودآور است.”

حاجی عبدالستار مبارز، رییس ممقا، گفت: “موسسه ممقا دارای ۳۰ انجمن است و سه سال می‌شود که افغانستان را از منظر تولید نهال به خودکفایی رسانیده‌ است. تمام کارهای این موسسه معیاری است. او افزوذ:از رهبری وزارت زراعت می‌خواهیم که به رییسان ولایات نیز هدایت دهند تا همکار این موسسه باشند.”

او افزود که در گذشته بعضی مشکلات در این قسمت وجود داشت و امیدوار است که رهبری کنونی وزارت زراعت در برداشتن موانعی چون فساد و سهل‌انگاری توجه کند.

بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا