سیاست

شانزده همین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور وهفته شهید به نام “وفاق ملی” نامگذاری شده است

کابل باختر 15 سنبله
وفاق ملی ،فراخوان قشر خاص ومعین نیست ،این فراخوان همه را در بر میگیرد ونشان میدهد که اشتراکات ما آنقدر زیاد وگسترده است که نمیتوان به برخی اختلاف های  کوچک بهاداد .
احمد ولی مسعود دررابطه به این روز میگوید ما از شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور وهفته شهید در حالی یاد بود به عمل میآوریم که همه ایثارگران و مبارزین راه حق که با ایثار جان های شان ،علم حق برباطل را استوارنگهداشته اند و خود به جاودانگی پیوستند تا ما زنده باقی بمانیم .
احمدولی مسعود خطاب به جوانان گفت که یک سال دیگر از روز شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی میگذرد ،مردی که دیگر با مان یست وهرورز به بودنش نیاز داریم او که حیاتش را در مبارزه باظلم وبی عدالتی وتجاوز سپری کرد تا مفهوم واقعی آزاد زیستن را به ما بفهماند ،امروز حتی مخالفینش به حقانیت راه وی تمکین می کنند .
پس نباید تقدس این روز که بنام وی در تاریخ کشور رقم خورده با حرکات ناپسند و دور از اخلاق به تجلیل بگیریم برهمه جوانان لازم است تا با پاسداری از خون شهیدان و حرمت گذاری به ایثار و مبارزه شان از این روز با راه اندازی برنامه های فرهنگی ودعا ونیایش به درگاه ایزد متعال گرامی داشت نمایند و راه شان را با آمیزه ها و راهکاری احمدشاه مسعود قوت ببخشدند .
در خاتمه وی از برنامه های که به این مناسبت ،بنیاد شهید مسعود در نظر دارد یاد آوری نمود گفت که بنیاد محافلی با کمیسیون برگزاری مراسم بزرگ داشت از هفته شهید شانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور احمد شاه مسعود وششمین سالگرد شهادت شهید صلح پروفیسور استاد برهان الدین ربانی که با اساس حکم رییس جمهور افغانستان توظیف شده خواهیم داشت .
وی یکبار دیگیر از جوانان وسایر اقشار خواست تا حرمت این روز به شایستگی نگهدارند . # نیلوفر دانش ماری نبرد آئین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا