امنیت

نيرو هاي امنيتي افغانستان تقويه شوند

 

لندن/بی بی سی نیوز/باختر/21حمل

نمایندگان پارلمان بریتانیا در گزارشی اعلام کرده اند که آغاز یک توافق صلح با طالبان برای تضمین آینده افغانستان بعد از خروج سربازان بریتانیا از این کشور ضروریست.

به گفته این نمایندگان بریتانیا باید بعد از سال ۲۰۱۴ و خروج سربازانش از افغانستان برای بهبود شرایط افغانستان از نفوذ خود استفاده کند.

فیلیپ هموند، وزیر دفاع بریتانیا گفته است که بریتانیا برای رسیدن افغانستان به "توافق پایدار سیاسی" کمک می کند.

نماینده گان بریتانیا در خواسته های منتشر شده خود گفته اند که انکشور باید به نیروهای امنیتی آموزش دیده افغان کمک مالی نماید و افغانستان را در انتخابات آزاد حمایت کند و همچنان برای توسعه افغانستان به کمک های خود ادامه دهد و برای یک افغانستان دارای نظامی قوی و حامی حقوق بشر و مبارزه با فساد و معامله مواد مخدر همکاری کند.

درحال حاضر نه هزار سرباز بریتانیایی در افغانستان مستقرند که تعداد آنها تا پایان سال میلادی جاری به پنج هزار و دو صد نفر کاهش پیدا می کند.

فیلیپ هموند، وزیر دفاع بریتانیا گفته است از انتشار این گزارش استقبال می کند و گفته  است که این وزارتخانه با این گزارش درباره آینده افغانستانی که قادر به تامین امنیت خود باشد و هرگز به پناهگاهی برای تروریست ها تبدیل نشود اتفاق نظر دارد.

به گفته وزیر دفاع بریتانیا این کشور به حمایت از دولت و انکشاف در افغانستان تا دهه آینده ادامه می دهد و تا سال ۲۰۱۷ سالانه دو صد و هفتاد و دو میلیون دالر برای اطمینان از پیشرفت در افغانستان هزینه خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا