سیاست

وزارت امورخارجه نتيجه تحقیق در مورد همکاری های امنیتی در منطقه قلب آسیا را اعلام كرد

کابل باختر 31 سزطان
ریاست همکاری های منطقه اي وزارت امور خارجه ، نتيجه يك تحقیق تحت عنوان "همکاری های امنیتی در منطقه قلب آسیا" را که توسط نهاد تحقیقی (ATR) با تمویل اتحادیه اروپا انجام شده است، رونمايي و اعلام كرد.
به گزارش آژانس باختر، در محفلي كه روز چهارشنبه به همين مناسبت با اشتراک سفرا و نمایندگان کشور ها و سازمان هاي عضو و حامی پروسه استانبول-قلب آسیا در وزارت امورخارجه برگزار شده بود، حكمت خليل كرزي معين سياسي وزارت امورخارجه راجع به اهمیت انجام این تحقیق و نقش آن در شناخت چالش هاي منطقه اي و همچنان همکاری های امنیتی در سطح منطقه صحبت نموده افزود: "تقویت دیالوگ های منطقه اي، تلاش جهت یافتن مارکیت منطقه اي برای تولیدات افغانستان، تلاش های دیپلماتیک برای تقویت روابط با کشور های منطقه و همکاری های امنیتی می تواند در ثبات منطقه موثر واقع شود."
در همين حال، استیفن هوبار معاون سفیر اتحادیه اروپا مقيم كابل نیز بر اهميت و ضرورت همکاری های منطقه اي به ويژه در بخش امنیت تأکید نموده و بر حمایت اتحادیه اروپا از همكاري میان کشور های منطقه تأكيد كرد. خانم آن جسیم، رئیس نهاد تحقیقی (ATR) نيز خلاصه تحقیق انجام شده را در مورد همکاری های امنیتی در منطقه قلب آسیا را به اشتراک کنندگان ارائه كرد.
گفتنيست، هدف از انجام این تحقیق که به گونه مستقل صورت گرفته، تشخیص چالش ها و فرصت های فرا روی پروسه استانبول-قلب آسیا در عرصه امنیت و همکاری های منطقه اي با توجه خاص به وضعیت امنیتی افغانستان می باشد. در این تحقیق، با کارشناسان بخش امنیتي از 14 کشور عضو پروسه استانبول-قلب آسیا مصاحبه صورت گرفته و همچنان از شیوه سروی آنلاین و نظارت بر رسانه های منطقه در تحقیق استفاده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا