امنیت

وزارت داخله: از فیرهای هوائی درعروسی ها ، رقصاندن پسران و دختران درمحافل عروسی جداً جلوگیری شود

کابل باختر/ 23/ سنبله
وزارت امورداخله به پولیس ملی کشور دستور داد تا هموطنان ما از فیرهای هوائی درعروسی ها ، رقصاندن پسران و دختران درمحافل عروسی به گونۀ جدی جلوگیری نمایند.
به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امورداخله به آژانس باختر، دراین نشست وزیر امورداخله کشور و هیئت رهبری این وزارت با اشاره به برخی چالشهای امنیتی ، سپری شدن هفته شهید و مراسم سالروز شهادت قهرمان ملی کشور را در فضای امن درکابل وولایت ها ستودند و چگونگی تدابیر امنیتی را برای هفته شهید مورد ارزیابی قراردادند. درنشست امروز رهبری وزارت امور داخله گشت و گذار افراد بی بندوبار و فیرهای هوائی در سالروز شهادت قهرمانی ملی کشور را ازسوی یک تعداد افراد و اشخاص فرصت طلب که باعث اخلال امن و نظم و نگرانی شدید میان شهروندان کابل گردید ، یکی ازنقاط ضعف و چالش عمده درتدابیر نیروهای امنیتی برای تجلیل از آن روز عنوان کرد وبرای پرکردن خلا ها وکمبودی این نیروهای هدایت لازم صادر نمودند.
دراین نشست برعلاوه شناسائی چالش ها و شکایت های امنیتی مبنی براخلال امن و نظم درجامعه توسط برخی افراد و اشخاص مسلح غیر مسوول ، فیصله بعمل آمد تا پولیس ملی کشور درهمچو موارد باید بامتخلفین برخورد جدی و قانونی نموده عاملان آن را بعداز بازداشت به مراجع عدلی و قضائی تسلیم نمایند.
همچنان دراین نشست روی گزارش ها ، نگرانی های مردم مبنی برفیرهای هوائی درمراسم عروسی رقصاندن دختران وپسران زیرسن درمحفل های عروسی وسایر موارد که باعث ترویج براخلاقی میگردد ، مورد بحث قرارداد و فیصله شد تاپولیس به گونه جدی دست به کارشده وجلواین افراد رابگیرند.
وزیر امورداخله به نیروهای پولیس ملی اکیداً دستور داد تا به هیچ فرد وگروهی اجازه ندهند تا از روزهای مناسبتی سؤ استفاده نموده با فیرهای هوائی امنیت ونظم اجتماع را اخلال نمایند . همچنان به نیروهای پولیس ملی کشور هدایت داده شد تا ازاین به بعدبا افراد وگروه هائیکه از موارد خلاف ورزی می نمایند با ایشان برخورد قاطع و جدی نمایند .
برای نیروهای پولیس ملی نیز وظیفه سپرده شد تا مطابق به قانون وصلاحیت های وظیفه با هرگونه فساد اخلاقی و ازمیان برداشتن این پدیده منفی و غیر انسانی مبارزه نموده عاملان آن و عاملان فیرهای هوائی را درمراسم های عروسی به نهادهای عدلی و قضائی کشور معرفی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا