جهان

حمله مرگبار افراد مسلح به بازار بورس کراچی در پاکستان

اسلام آباد/بی بی سی / ۹ سرطان / باختر
مقام‌های پاکستان اعلام کردند چهار مهاجم مسلح که صبح امروز به بازار بورس پاکستان در شهر کراچی حمله کردند، کشته شده‌اند.
بنا بر گزارش‌ها شش نفر دیگر هم در این حمله جان خود را از دست داده‌اند. حمله پس از آن آغاز شد که افراد مسلح به در اصلی ساختمان بازار بورس کراچی در جنوب پاکستان بمب دستی پرتاب کردند.
نیروهای پولیس در حال برقراری امنیت در محل حمله استند. گزارش شده است که عده‌ یی نیز مجروح شده‌اند. هویت و انگیزه مهاجمان هنوز مشخص نیست. بعضی گزارش‌ها حاکی از آن است که گروه جدایی‌طلب "اردوی آزادیبخش بلوچستان" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
وزارت امور خارجه امریکا روز دوم جولای سال گذشته میلادی "اردوی آزادیبخش بلوچستان" را به فهرست افراد یا گروه‌های "تروریستی بین‌المللی" خود اضافه کرد. پاکستان چند سال پیش از آن فعالیت این گروه را ممنوع اعلام کرده بود.
جدایی‌طلبان در بلوچستان پاکستان، دولت مرکزی را به تبعیض و محروم کردن این ایالت از حقوقش متهم می‌کنند. این گروه که عمدتا در ایالت بلوچستان پاکستان فعال است، در سال‌های گذشته در چندین حمله دست داشته که تعدادی از آنها تاسیسات چینی‌ها را در این ایالت هدف قرار داده است.
ادیب علی حبیب، مدیر بورس سهام پاکستان گفته مهاجمان از در پارکینگ وارد شدند و "به روی همه آتش گشودند". جیو تی وی گزارش داده است که شماری از افراد داخل ساختمان از در پشتی تخلیه شده‌اند. # فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا