فرهنگ

پیام تسلیت رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی

کابل/ 9 سنبله/ باختر
رهبری وزارت اطلاعات و فرهنگ فرارسیدن عاشورای حسینی را به عزاداران و سوگواران و همۀ مردم متدین افغانستان و مسلمانان جهان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می‌دارد.
حماسۀ ماندگار حضرت امام حسین نوادۀ پیامبر بزرگ اسلام و یارانش با خط زرین درج صفحات تاریخ اسلام و جهان شده است و به نماد درخشان دادخواهی، آزادمنشی، حفاظت و پاسداری از ارزش‌های دین مبین اسلام مبدل شده است. قرن‌ها از رویداد خونین و غم‌انگیز کربلا گذشت، اما از اهمیت این حماسه، اندکی کاسته نشد و در آینده نیز هرگز کاسته نمی‌شود.
مردم متدین افغانستان امسال مراسم سوگواری عاشورا را در شرایطی برگزار می‌کنند که تلاش‌ها به خاطر قطع جنگ خونین و تأمین صلح باعزت و پایدار در کشور تحرک و انسجام بیشتر کسب کرده است. جلالتمآب محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان در فرمانی اعضای شورای عالی مصالحۀ ملی و رهبری سیاسی آن را اعلام کرد. راه برای آغاز گفت‌وگوهای صلح میان افغانان هموار شده است و امیدواریم که این گفت‌وگوها در روزهای نزدیک آغاز شود.
امروز مردم افغانستان به صلح، آشتی، همدیگرپذیری و اجتناب از تشدد و خشونت نیاز دارند و ما باید در این راستا از هیچ نوع سعی و تلاش دریغ نکنیم.
در پایان، بار دیگر فرارسیدن عاشورای حسینی تسلیت و تعزیت باد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا