سیاست

استاد دانش : انتخابات به حمایت مردم و کمک همکاران بین المللی ما برگزار خواهد شد

کابل 25 قوس  باختر
نیکولاس کی، سفیر کشور بریتانیا در کابل روز گذشته با استاد سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری دیدار و گفتگو کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، نخست، استاد دانش معاون رئیس جمهور ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های متقابل بین افغانستان و بریتانیا در زمینه‌های مختلف، از نقش کی در زمان مأموریت وی به حیث سفیر بریتانیا در کابل و تلاش‌های وی برای تقویت روابط بین دو کشور افغانستان و بریتانیا به نیکی یاد کرد.
استاد دانش گفت که کی در مورد تأمین حاکمیت قانون، مبارزه با فساد و مدیریت روند انتخابات نیز همواره نظریات نیک داشته است. معاون رئیس جمهور افزود که طی چهار سال گذشته برای حاکمیت قانون و همچنین مبارزه با فساد تلاش‌های بسیاری صورت گرفته که نتایج مثبت به همراه داشته است؛ اما این تلاش‌ها کافی نیست و تا رسیدن به مقصد، راه درازی در پیش است.
معاون رئیس جمهور ابراز امید واری کرد که دولت و مردم افغانستان بتواند از مشوره و نظریات نیک کی پس از آنکه به حیث نماینده ملکی ناتو دوباره به افغانستان برمی‌گردد و مأموریت جدیدش را آغاز می‌کند، استفاده کنند.
دراین دیدار، سفیر کشور بریتانیا نیز با تأکید برگسترش همکاری‌ها و توسعه روابط متقابل بین دو کشور گفت که در زمان مأموریتش به عنوان سفیر بریتانیا در کابل، تجارب ارزشمندی را برای توسعه چگونگی همکاری بین دو کشور بدست آورده است.
سفیر بریتانیا در کابل، از نقش معاون رئیس جمهور در رهبری و مدیریت برنامه‌های اجرایی حکومت، تغییر و تصویب پالیسی‌ها و تدوین قوانین به نیکی یاد کرده گفت که وی یکی از شخصیت‌های اثرگذار در حکومت وحدت ملی است.
وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین روند صلح را به عنوان دو پروسۀ بزرگ ملی در سال آینده عنوان کرده گفت که همکاران بین المللی افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 2019 تأکید دارند.
وی همچنین ابراز امید واری کرده با درس گرفتن از مشکلات و چالش‌های که در انتخابات پارلمانی وجود داشت، انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده به گونه بهتر و مشکلات کمتر برگزار شود.
استاد دانش معاون ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه حکومت افغانستان به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده مصمم است گفت : اینروند نیز به حمایت مردم افغانستان و به کمک و همکاری همکاران بین المللی ما برگزار خواهد شد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا