جهان

تطبیق واکسین کرونا را نزدیک به نیم درصدامریکاییان ردخواهندکرد

 

واشنگتن/وی اوای/۲۸ سنبله/باختر

براساس یک نظرپرسی جدید، ۴۹ درصد امریکاییان گفته اند که در صورت دردسترس قرارگرفتن واکسین ویروس کرونا آنرا تطبیق نخواهند کرد.

براساس نظرپرسی یی که مرکزتحقیقات پیودراوایل این ماه به راه انداخته بود، ۵۱ درصد امریکاییان حاضربه تطبیق واکسین استند، اما تنها ۲۱درصد از مصاحبه شوندگان گفته اند که صد درصد خود را واکسین خواهند کرد.

۴۹ درصد افرادیکه تطبیق واکسین را رد کرده اند، نگرانی شانرا از عوارض جانبی واکسین ابراز کرده اند.

اعتماد مردم عام در مورد واکسین کووید ۱۹ سیر نزولی داشته است. دریک نظرسنجی یی که درماه می انجام شده، ۷۲ درصد امریکاییان گفته بودند که حتی اگر واکسین قابل دسترس هم باشد، حاضر نیستند خودرا واکسین کنند.

نظر سنجی اخیرپیو نشان می‌دهد که ۷۷ درصد امریکاییا‌ن به این باوراند که واکسینی که درامریکا درحال انکشاف است قبل ازاین که تاثیرگذاری ومصوونیت آن به درستی معلوم شود، تطبیق آن منظورخواهد شد.

حدود ۷۸ درصد بیش ازده هزارشرکت کننده درنظرسنجی،ازمنظوری واکسین قبل ازتثبیت مصوونیت وتاثیرگذاری آن ابراز نگرانی کرده اند.

برعکس تنها ۲۰ درصد ازکند بودن روند منظوری شاکی بوده اند.

براساس آمارپوهنتون جانزهاپکینزامریکا، بیش از ۳۰ میلیون نفردرجهان به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند وتلفات آن به بیش از ۹۴۶ هزارنفررسیده است.

امریکا با بیش ازشش میلیون و ۶۷۶ مورد ابتلا وافزون بر ۱۹۷ هزارمورد مرگ درردۀ نخست کشورهایی قراردارد که سنگین‌ترین بهای انسانی را به این همه‌گیری داده است.

فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا