جهان

رئیس جمهور روسیه به سوالات تیلفونی مردم آن کشور پاسخ می‌دهد

مسکو – بی بی سی – 28 حمل – باختر
در آستانه برگزاری جلسه بین‌المللی بررسی بحران اوکراین در ژنیو ساکنان شبه جزیره کریمیا سوالات خود را از رئیس جمهور روسیه مطرح می‌کنند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در یک برنامه پرسش و پاسخ تلویزیونی به سوالات شهروندان این کشور پاسخ می‌دهد و برای اولین بار، ساکنان شبه جزیره کریمیا هم که ماه گذشته رسماً به شهروندان روسیه تبدیل شدند، امکان طرح سوالات خود را خواهند یافت.
این برنامه تلویزیونی هر سال یک بار به طور زنده نشرمی‌شود و مجریان برنامه پیشاپیش اعلام کرده اند که اهالی شبه جزیره کریمیا نیز میتوانند با رئیس جمهور روسیه گفتگو کنند.
بحران سیاسی اوکراین در ماه نوامبر سال گذشته با اعتراض به تصمیم ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور مخلوع آن کشور برای لغو تصمیم به گسترش همکاری با اتحادیه اروپا و پیگیری تقویت روابط با روسیه آغاز شد و در پی حمله نیروهای امنیتی به تظاهرکنندگان در ماه دلو گذشته رای پارلمان اوکراین در برکناری یانوکوویچ را در پی آورد.
در ماه حوت و در حالیکه شبه نظامیان مسلح طرفدار روسیه بر جمهوری خودمختار کریمیا تسلط یافته بودند، پارلمان محلی  کریمیا به الحاق آن منطقه به روسیه رای داد و به این منظور، پیمانی را با دولت روسیه امضا کرد که بعدأ در پارلمان روسیه به تصویب رسید.
در حالیکه دولت اوکراین و بسیاری دیگر از کشورهای جهان اقدام روسیه در انضمام شبه جزیره کریمیا را غیرقانونی می‌دانند، نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که این اقدام باعث افزایش محبوبیت پوتین در میان مردم روسیه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا