جهان

پاکستان شبکه حقانی وجماعت الدعوت را در فهرست گروه های ممنوع قرار داد

اسلام آباد _ دی دان _ 2 دلو _ باختر
وزارت داخله پاکستان گروه های جماعت الدعوت و شبکه حقانی را در فهرست گروه های ممنوع اعلام شده قرار داد.
به گزارش آژانس خبری باختر به نقل از روزنامه دان چاپ پاکستان ، یک مقام وزارت امور داخله پاکستان در گفتگو با روزنامه متذکره گفت که امریکا  شبکه القاعده و جماعت الدعوت را در لست گروه های ممنوعه قرار داده بود اما این موضوع به تعویق افتاده بود .
منبع افزود ، که حمله بر یک مکتب نظامی در شهر پشاور توسط تروریستان تحریک طالبان پاکستانی باعث شد ک حکومت علیه سازمان های شورشیان بدون تفاوت بین طالبان خوب و طالبان بد ، اقدام کند.
طبق اسناد که در دسترس روزنامه دان قرار دارد وزارت داخله پاکستان افزوده است که حرکت الجهاد اسلامی ، حرکت االمجاهدین بنیاد فلاح انسانیت ، همای تعمیر نو ، تبادله اسعار حاجی خیر الله ، حاجی ستار ، راحت لمتد، تبادله اسعار روشن ، بنیادالاختر  ، بنیادالراشد  ، شبکه حقانی و جماعت الدعوا در فهرست سازمان های ممنوعه قرار داده  شده است.
جان کری ، وزیر امور خارجه امریکا درتفاهم دیدار اخیرش از پاکستان تصمیم حکومت آن کشور برای قرار دادن شبکه حقانی و جماعت الدعوت در فهرست سازمان های ممنوعه قدر دانی کرد.
جان کری گفت که حکومت پیش از این نگرانی در این زمینه را ابراز کرده به مسدود کردن دارایی های گروه های ممنوعه به شمول شبکه حقانی و جماعت الدعوت اقدام فوری نماید.شبکه حقانی مقصر حملات برنظامیان خارجی به رهبری امریکا درافغانستان بوده است.
ایالات متحده امریکا درسال  2012شبکه حقانی را منحیث گروه تروریستی معرفی کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا