اقتصاد

پوهنیار سیده مژگان مصطفوی: روش های صرفه جویی از انرژی برق به زنان آموزش داده شود

کابل 20 ثور باختر
در سومین روز نمایشگاه هفته انرژی پایدار که از سوی وزارت انرژی و آب به همکاری نهاد های مختلف برگزار شد،بر نقش زنان در بخش تولید انرژی تاکید شد.
هدف از برگزاری این نمایشگاه استفاده از انرژی قابل تجدید و موثر آن می باشد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر،وزارت انرژی و آب به همکاری نهاد های مختلف نمایشگاهی را زیر نام هفته جاری انرژی پایدار افغانستان،در پوهنتون پولی تخنیک کابل برگزار کرد.
انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی وآب گفت که مدیریت منابع انرژی یکی از چالش هایی است که باعث مصرف بیشتر انرژی می شود و زنان می توانند با صرفه جویی برق در خانه ها این مشکل را تا جایی حل نمایند.
انجنیر عثمانی نقش زنان را در تولید انرژی قابل تجدید،مهم عنوان کرد و افزود که زنان می توانند از منابع طبیعی انرژی تولید کنند.
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین مالی ،اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ بیان داشت که در میان زنان و مردان فرهنگ استفاده از انرژی نهادینه نشده است و نیاز است که برای زنان شیوه هایی صرفه جویی از برق آموزش داده شود .
پوهنیار مصطفوی علاوه نمود که وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد است که در همکاری با وزارت انرژی وآب کارزار روش های صرفه جویی از انرژی برق را از طریق رسانه ها ،مساجد، پوهنتون ها ،مکاتب و تهیه بروشور ها راه اندازی نماید.
فوزیه کوفی نماینده مردم در ولسی جرگه گفت که هر گاه زنان در استفاده از انرژی برق حس مالکیت داشته باشند ،از مصرف اضافی برق جلوگیری می کنند.
عباس رضایی که محصولات برقی اش را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته است، گفت که از محصولات داخلی برقی ، ادارات دولتی استفاده نمی کنند وبیشتر تولیدات خارجی استفاده می شود.
وی از حکومت خواست که در عقد قرار داد ها به تولیدات داخلی اولویت داده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا