سیاست

رئیس جمهور غنی با آن عده امریکایی ها و خانواده های شان که در افغانستان وظیفه اجرا نموده اند، دیدار کرد

کابل 31سنبله باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر روز گذشته در اقامتگاه اش در شهر نیویارک با شماری از امریکایی ها و خانواده های شان که در افغانستان وظیفه اجرا نموده اند، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی رئیس جمهور آژانس باختر، در این دیدار ابتدا حمدالله محب سفیر کبیر افغانستان در ایالات متحدۀ امریکا در مورد امریکایی های متذکره معلومات ارائه کرده، گفت که در حدود یک میلیون امریکایی در بخش های مختلف در افغانستان وظیفه اجرا کرده اند و تحت تاثیر رفتار نیک و مهمان نوازی مردم افغانستان قرار گرفته اند.
حمد الله محب افزود که آن عده امریکایی های که در افغانستان وظیفه اجرا کرده اند، با افغانستان و مردمش محبت خاص دارند و هم اکنون شماری از آنان در افغانستان به تجارت و سایر فعالیت ها مشغول اند. وی به عنوان مثال از امریکایی های یاد کرد که لباس های تهیه شده در کابل و زعفران افغانستان را در امریکا به فروش می رسانند.
سپس شماری از امریکایی ها صحبت نمودند و از تلاش های سفیر افغانستان در واشنگتن در راستای گسترش روابط مردمی و عاطفی میان افغانستان و امریکا، ستایش کردند و از رئیس جمهور بخاطر انتخاب وی منحیث سفیر افغانستان در آن کشور تشکری نمودند.
آنان همچنان با اشاره به محبت و علاقمندی شان با افغانستان و افغان ها، خطاب به رئیس جمهور گفتند که ما به امید روزی هستیم که به اثر تلاش های شما، شاهد افغانستان با امن، با ثبات و پیشرفته باشیم.
رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، از آن عده امریکایی ها و خانواده های شان که در افغانستان اجرای وظیفه و خدمت نموده اند، تشکری کرده گفت: در اثر قربانی های سربازان ما و شما، تروریزم از بین میرود و افغانستان به صلح و ثبات پایدار خواهد رسید.
رئیس جمهور گفت: افغانستان در خط مقدم بر علیه تروریزم بخاطر ثبات جهانی قرار دارد و به همین هدف سربازان افغانستان و امریکا برای ثبات افغانستان، منطقه و جهان با شجاعت مبارزه می کنند.
رئیس جمهور غنی از علاقمندی آنان به افغانستان تشکری کرد و از کارکردها و تلاش های سفیر کبیر افغانستان در امریکا ابراز خرسندی نموده، گفت که در هنگام تقرر سفیر افغانستان در واشنگتن برای وی دستور داده بود که برعلاوۀ نمایندگی رسمی و سیاسی افغانستان، مناسبات مردمی و عاطفی را میان مردمان افغانستان و امریکا بیشتر از پیش گسترش دهد. شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا