جهان

کشف بمبی در سن پترزبورگ

منابع خبری بین المللی 18 حمل باختر
مقامات در شهر سن‌پترزبورگ روسیه گفتهاند بمبی را در آپارتمانی در یکی از نواحی این شهر خنثی کردهاند. گفته میشود در ارتباط با کشف این بمب چند نفر بازداشت شدهاند.
خبرگزاری تاس روسیه از قول کنستانتین سروف، شهردار یکی از نواحی سن‌پترزبورگ، گزارش داده است که به ساکنان این بلوک آپارتمانی که منازلشان را در جریان عملیات ترک کرده بودند دستور داده شده تا طبقه هفتم به خانه‌هایشان برگردند اما بازرسان هنوز مشغول بررسی طبقات ۸ و ۹ هستند.
سروف گفته است، پس از کشف بمب تعدادی افراد مظنون بازداشت شده‌اند که بدون مقاومت خود را تسلیم پولیس کرده‌اند.
در خیابان توریشسکی سن‌پترزبورگ به دلیل کشف شئی مشکوک خانه های خودرا تخلیه کرده اند.
رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند پولیس سه مرد را که ظاهراٌ اهل آسیای میانه بوده‌اند در حالی که دست‌بند بدست داشته‌اند از این ساختمان خارج کرده است.
عصر روز دوشنبه میان دو ایستگاه متروی سن‌پترزبورگ انفجار روی داد که براساس برآوردهای نهایی در آن ۱۱ نفر در محل انفجار و سه نفر دیگر پس از اتقال به بیمارستان کشته و حداقل ۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
در پی این انفجار مقامات شهر سن‌پترزبورگ از کشف و خنثی کردن یک بمب دیگر در یکی از میدان های اصلی شهر گزارش دادند.
مقامات روسیه انفجار در مترو را حمله تروریستی خواندند و در زمینه تحقیقات آغاز کرده اند. در شهر سن‌پترزبورگ سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
تا هنوز کسی مسئولیت حمله در متروی سن‌پترزبورگ را بر عهده نگرفته است.
مقامات روسیه اعلام کردند که اکبرجان جلیلف، یک زاده ازبک‌تبار قرقیزستان را که تابعیت روسیه را داشت در حمله به مترو سن‌پترزبورگ مضنون می‌دانند.
همچنین امروز کمیته بازرسی روسیه گزارش داده است که در چهارچوب تحقیق پرونده انفجار مترو چند تن از شهروندان کشورهای آسیای میانه را که با جلیلف تماس داشته اند شناسایی کرده اند. گفته می شود از مکان زیست این افراد مواد مهم برای تحقیق پیدا و مصادره شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا