جهان

دسته حقوقی ترامپ اتهامات استیضاح را رد کردند

واشنگتن/ بی بی سی / 29 جدی/ باختر
دسته وکلای حقوقی دونالد ترامپ اولین واکنش رسمی خود به اتهامات طرح استیضاح علیه او را منتشر کردند و استیضاح را "حمله  خطرناک" به دموکراسی توصیف کرده است.
در این دفاعیه گفته شده است  که بندهای استیضاح هیچ جرمی را تشریح نمی کند و تلاش "گستاخانه" برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است.
این واکنش درحالی منتشر شد که دموکراتان گزارش خود برای شروع محاکمه استیضاح در سنا را ارسال کردند. محاکمه  ترامپ در سنا قرار است روز سه شنبه شروع شود.
ترامپ سومین رییس جمهور در تاریخ امریکاست که با محاکمه استیضاح روبروست. او که با دو اتهام سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در کار کانگرس روبروست هرگونه تخلف را رد کرده است  و این دوسیه را "ساختگی" خوانده است.
مجلس نمایندگان امریکا که تحت اداره دموکراتان است ماه پیش  ترامپ را استیضاح کرد. سنا که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است در مورد محکومیت و برکناری رییس جمهور تصمیم خواهد گرفت.
دموکراتان مجلس نمایندگان در گزارش دیروز استدلال کردند که چرا  ترامپ باید برکنار شود.
آنان گفتند که رییس جمهور "سوگند خود برای اجرای صادقانه قوانین را زیر پا گذاشته است و به اعتماد عمومی خیانت کرده است". آنان رفتار او را "بدترین کابوس" بنیانگذاران کشور توصیف کردند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا