سیاست

رئیس جمهور با روسا و نمایندگان شماری از احزاب سیاسی کشور، دیدار کرد

کابل باختر 26 دلو
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با روسا و نمایند گان شماری از احزاب سیاسی کشور، دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار که در ارگ انجام شد، آنان پیشنهادات شانرا در مورد چگونگی مشارکت احزاب سیاسی در حکومت و انتخابات پارلمانی و در مورد اینکه حکومت چگونه بتواند منحیث یک تسهیل کننده و همکار خوب با احزاب سیاسی باشد، ارائه کردند.
رئیس جمهوری اسلامی افغانستان پس از استماع پیشنهادات احزاب سیاسی گفت: توقعات مردم مشروع و معقول است. مردم توقع ایجاد تغییر را دارند و تا حال هر اقدامی که در راستای تحول و تغییر انجام شده است، مردم از آن حمایت کرده اند.
رئیس جمهور افزود:  مسئله اساسی این است که بین تحول و تداوم تعادل وجود داشته باشد.
رئیس جمهور غنی در مورد طرح خویش مبنی بر سرمایه گذاری بالای رهبران آینده افغانستان معلومات داد و خاطر نشان کرد که با تطبیق این طرح نظام سیاسی آینده افغانستان به شکل اساسی تغییر مثبت خواهد کرد و در انتخابات های آینده مردم افغانستان می توانند گزینه های شایسته و خوبتر را داشته باشند.
رئیس جمهور افزود که در حدود ۷۰ تا ۸۰ در صد اوقات کاری اش را به مسایل امنیتی که برای کشور مهم و اساسی است، صرف می کند.
رئیس جمهور غنی از احزاب سیاسی خواست تا از نیروهای امنیتی حمایت بیشتر کنند و از شهامت و قربانی های آنان که بخاطر حراست از مردم و تمامیت ارضی کشور شب و روز تلاش می کنند، ستایش نمایند.
رئیس جمهور در مورد آوردن اصلاحات در نظام انتخاباتی و مشکلات موجود در این راستا، صحبت کرده گفت که با رشد تکنالوژی ما می توانیم که در سالهای آینده انتخابات بهتر داشته باشیم.
رئیس جمهور غنی بوجود آوردن اجماع سیاسی را برای اصلاحات در نظام انتخاباتی کشور مسئله اساسی دانست.
رئیس جمهور گفت که در مورد ترکیب و چگونگی فعالیت کمیسیون اصلاحات انتخاباتی با احزاب سیاسی مشورت های صورت گرفته است و در آینده نیز با آنان مشوره خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا