سیاست

کشور چین توسعه میدان هوایی حامد کرزی کمک می کند

کابل 27 میزان باختر
هیئت رهبری اداره مستقل هوانوردی ملکی امروزاز جریان کار انکشاف و توسعه میدان هوایی بین المللی حامد کرزی بازدید کرده در زمینه تسریع و بهبود روند کار، هدایت دادند.
به اساس معلومات آمریت اطلاعات و ارتباط عامه ادارۀ مستقل هوا نوردی ملکی به آژآنس باختر ،در این دیدار که به سرپرستی محمود شاه حبیبی معاون عملیاتی اداره مستقل هوانوردی ملکی انجام شد؛ یک هیئت چینایی نیز در ترکیب آن شامل بود.
حبیبی در کنار آن از بخش های زیر کار در میدان هوایی بین المللی حامد کرزی گفت که با توجه به رشد اقتصاد ملی کشور و هم چنان افزایش میزان تعاملات تجارتی افغانستان در سطح منطقه و بین المللی، میادین هوایی کنونی کشور جوابگو تمام این نیازمندی ها نیست و ضرورت جدی وجود دارد تا این میادین مطابق به شرایط بین المللی و با ظرفیت پذیرایی از چندین میلیون مسافر انکشاف و توسعه داده شود.
گفتنی است که بخشی از کار ساختمانی و انکشافی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی از سوی کشور دوست جاپان تمویل شده و کار آن جریان دارد. این در حالیست که به تازگی کشور چین نیز ابراز علاقمندی کرده است که افغانستان را در بخش توسعه میدان هوایی حامد کرزی کمک مالی و تخنیکی می کند.
اعمار ترمینل جدید با ظرفیت چند صد هزار نفری و ساخت تعمیر بخش کنترول ترافیک مخابره میدان هوایی بین المللی حامد کرزی نیز از برنامه های دیگر اداره مستقل هوانوردی ملکی است که تلاش ها برای تامین منابع مالی آن جریان دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا