اقتصاد

رئیس جمهور غنی نقش تولید کننده گان قالین را در رشد اقتصاد ملی و کاریابی، ستایش نمود

کابل باختر5 سنبله
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیروز با نمایندگان اتحادیه تولید کننده گان قالین افغانستان، در ارگ دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: رئیس جمهورغنی نخست از طریق نمایندگان اتحادیه تولید کننده گان قالین افغانستان، از همه دست اندرکاران صنعت قالین قدردانی کرد، که برای بیش 1.6 میلیون افغان ایجاد شغل نموده اند.
رئیس جمهور کشور گفت که هدف از این دیدار مشوره با اعضای اتحادیه راجع به چگونگی نحوه همکاری با ترکمنستان، در عرصه تولید  قالین میباشد و این همکاری در سفری که رئیس جمهور ترکمنستان به افغانستان دارد، مطرح خواهد یافت.
رئیس جمهور غنی در این دیدار به وزارت تجارت و صنایع وظیفه سپرد تا در ظرف دو هفته ای آینده پیشنهادات مشخص را در زمینهء حل مشکلات صنعت تولید قالین، ارایه نماید.
در این نشست شماری از اعضای اتحادیه در مورد مشکلات، چالش ها، فرصت ها، و نیازمندی های صنعت قالین در بخش های تولید، مواد خام، منابع مالی، حمایت دولت از صنعت قالین، صادارات، غصب ملکیت های اتحادیه، نبود سیستم مناسب ترانسپورت و نبود امکانات شستشوی قالین صحبت نمودند.
اعضای اتحادیه ایجاد نمایشگاه سالانه قالین افغان ترکمن، ایجاد بازار و پارک های صنعتی مشترک، ایجاد تسهیلات در فراهم آوری مواد خام و ایجاد مکاتب حرفوی برای عصری سازی صنعت قالین را فرصت مهم برای همکاری بالقوه،  با کشور ترکمنستان عنوان نمودند.
با المقابل رئیس جمهور محمد اشرف غنی وعده سپرد که حکومت افغانستان برای حل بنیادی  مشکلات صنعت قالین، تلاش خواهد کرد.
در این جلسه حضرت عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رئیس جمهور و همایون رسا وزیر تجارت وصنایع نیز حضور داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا