جامعه

چهل درصد شهروندان شهر پلخمری با آب صحی دسترسی دارند

پلخمری 5 سرطان باختر
با فعالیت 9 شبکه آبرسانی در شهر پلخمری بیش از چهل درصد شهروندان این شهر با آب صحی دسترسی دارند.
از جمله شبکه های آبرسانی چهار شبکه آن درچوکات آمریت آبرسانی و پنج شبکه دیگر آن به کمک مالی بنیاد انکشافی آغاخان و سایر موسسات خارجی و کمیته های مردمی در نواحی سه گانه شهر پلخمری مصروف فعالیت میباشند که پنجهزار خانواده که چهل درصد شهروندان شهر پلخمری میباشد، از آن مستفید میگردند.
محمد احسان"تشنه" آمر آبرسانی ولایت بغلان در مصاحبه با خبرنگار آژانس باختر گفت که مجموعی نفوس شهر پلخمری قرار آخرین سروی به دوصد و سی و پنج هزار نفر میرسد که نحوۀ عرضه خدمات آبرسانی در شهر پلخمری با استفاده از 9 باب شبکه های آبرسانی و تمدید 84720 متر شبکه های آبرسانی صورت گرفته که چهل درصد شهروندان شهرپلخمری از مزایای خدمات آبرسانی مستفید میگردند.
وی افزود که افزون بر 4 شبکه آبرسانی که قبلاً کارش تمام شد ، سروی و حفاری چهل حلقه چاه عمیق همراه با چهار ذخیره آب وهمچنان سیستم نلدوانی آن به کمک مالی کشور آلمان تکمیل و در نظر است که برعلاوه آن امسال با تمدید موازی7000 متر انکشاف شبکه آبرسانی تمام ساحات بدون آب در شهر پلخمری از جمله ساحه دشت کرکر را تحت پوشش قرار داده که در آن صورت نحوۀ خدمات آبرسانی به بیش از شصت درصد در شهر پلخمری افزایش خواهد یافت.
آمر آبرسانی ولایت بغلان مجموع عواید 3 ماه اول سال روان را از ناحیه جمع آوری صرفیه آب بیش از سه میلیون افغانی وانمود ساخته علاوه نمود که یگانه مشکل عمده واساسی آمریت آبرسانی تمدید یافتن خودسر و غیرقانونی نل های آب به داخل منازل مسکونی توسط افراد که باعث آلوده شدن آب، ضایع شدن آب و از جانبی هم پایان آمدن سطح عواید آن اداره میگردد بیان نمود و از مسوولان امنیتی مخصوصاً پولیس خواست که در زمینه جلوگیری از تمدید یافتن نل های خودسر و غیر قانونی این اداره را کمک و همکاری نماید. احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا