اقتصاد

حاصلات بادرنگ درتخار افزایش یافته ا ست

تالقان 4 جوزا باختر
حاصلات بهترین بادرنگ درولایت تخاربه ویژه شهرتالقان ولسوالی های بنگی وبهارک این ولایت ولایت سبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.
دهقانان ولایت تخار توانسته اند با استفاده از سبزخانه ها ودهلیز های پلاستیکی که قبلا از طرف وزارت زراعت، آبیاری بخاطر افزایش حاصلات سبزیجات باکیفیت ایجاد شده است، سطح حاصلات بهترین بادرنگ را در این ولایت افزایش دهند.
یک دکاندارکه ازاستفاده کننده های محصولات سبز خانه ها درتخاراست به آژانس خبری باخترگفت "ما تصمیم اتخاذ نمودیم ازاین به بعد بجای بادرنگ پاکستانی وایرانی، محصولات افغانستان را خریداری نموده و بازار این محصولات را رشد دهیم".
درهمین حال مسئولین اداره زراعت تخار از پیشرفت وتوانمندی دهاقین این ولایت و از ابتکاروزارت زراعت استقبال نموده میگویند " فعالیت مثمر دهاقین سبب افزایش حاصلات وبلند رفتن عواید آنها شده ودر کنار آن سبب گردیده دسترسی مردم به این محصولات بیشتر شود و از سوی دیگر بازار فروش بادرنگ خارجی نیز کمرنگ شود"
سبز خانه ها ساحات محفوظ و آماده شده برای زرع و حاصل برداری سبزی های مختلف در هر فصل سال است. ساخت این محلات در سالهای اخیر از سوی وزارت زراعت درمناطق مختلف ترویج یافته است. دهاقین در ولایت های مختلف توانسته اند با حاصل برداری از این سبز خانه ها در هر فصل سال محصولات تازه، با کیفیت وطبیعی داشته وبه بازار عرضه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا