فرهنگ

کمک یک فرهنگی به کتابخانه عامه پروان

شهرچاریکار27 جوزا باختر
یکتن از شخصیت های خیر وفرهنگ دوست پروان تعداد سه صد جلد کتب را به کتابخانه عامه پروان مساعدت نمود.
ریاست اطلاعات وفرهنگ ولایت پروان برنامۀ را به منظور غنامندی کتابخانه های عامه این ولایت آغاز نموده که فرهنگیان وشخصیت های خیر از این اقدام اداره اطلاعات وفرهنگ حمایت و پشتیبانی نمودند.
عبدالواحد هاشمی رئیس اطلاعات وفرهنگ پروان که  در مراسم تسلیمی  سه صد جلد کتب صحبت می  نمود گفت: اداره اطلاعات وفرهنگ پروان امکانات بودجوی در اختیار ندارد تا کتابخانه های عامه را از لحاظ کمبود کتب اکمال و تجهیز نمایدو یا سایر برنامه های حمایتی ژورنالیستان و حفظ داشته های فرهنگی را برگزار نماید. گرچه اداره اطلاعات وفرهنگ همه ساله و همواره با هماهنگی مقام وزارت اطلاعات وفرهنگ و مقام ولایت پروان نیازمندی کتابخانه عامه را با مردم شریک ساخته و بخاطر رفع نیازمندی های این کتاب خانه عامه خواهان همکاری گردیده است اما این بار یک تن از جوانان بادرک ولایت پروان بنام رامش شمال که مصروف تحصیل در رشتۀ اقتصاد در عربستان صعودی می باشد در ایام رخصتی های خویش به کتابخانه عامه پروان مراجعه نموده نگرانی خود را از وضعیت این کتابخانه ابراز نموده و از مردم و مسولان در پروان خواسته است تا به وضعیت کتابخانه عامه پروان رسیدگی گردد.
رئیس اطلاعات وفرهنگ افزود: سید ایشان یکی از شخصیت های فرهنگ پرور پروان اولین کسی است که سه صد جلد کتاب مختلف النوع را به اساس فراخوان ریاست اطلاعات وفرهنگ پروان به کتابخانه های عامه پروان کمک نمو ده است.
همچنان رئیس اطلاعات وفرهنگ از راه اندازی پروسۀ جمع آوری کتب نیز خبر داده گفت: اداره اطلاعات وفرهنک در نظر دارد تا برنامه جمع آوری کتب را به طور گسترده راه اندازی نماید که کمیسیونی بدین منظور ایجاد شده و این کمیسیون  طی دو روز آینده کار خود را به خاطر جلب کمک ها به کتابخانه های عامه آغاز خواهد نمود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا