جهان

صدراعظم آلمان :ماموریت آموزش دهی نیروهای آلمان درافغانستان تمدید میشود

کابل باختر/ 22/ میزان
صدراعظم آلمان گفته است ماموریت نظامیان آلمانی برای آموزش دهی نیروهای افغانستان تمدید خواهد شد.
به گزارش آژانس باختر ، خانم انگلامرکل صدراعظم آلمان به مجله خبری شپیگل آلمان گفته است که ماموریت آموزشی نیروهای آلمان درافغانستان که درآن سربازان اردوی آلمان نیروهای اردو و پولیس افغانستان را تااخیر سال 2015 آموزش میدهند، میتواند تمدید گردد.
این مجله نوشته است، شماری از اعضای کمیته امور خارجی پارلمان فدرال آلمان در آخرین جلسه شان گفته اند که با توجه به وضعیت عراق بعد از خروج نیروهای امریکایی ، انگلا مرکل درمورد وضعیت نیروهای اردو و پولیس افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش اشپیگل : مرکل راجع به این که آیا واشنگتن نیز ماموریت نیروهای خود را بعداز سال 2016 تمدید خواهد کرد گفته است : ما میباید یک بار دیگر با ایالات متحده امریکا مشورت کنیم .
فعلاً ناتو آمادگی عملیات نیروهای امنیتی افغانستان را متوسط ارزیابی کرده است.
به گفته اشپیگل : مرکل وضعیت کنونی نیروهای امنیتی افغانستان را نگران کننده خوانده است .
همزمان با نشر گزارش اشپیگل، فرانک ولتر شتاین مایر، وزیر خارجه آلمان اخیراً درمقاله خودنوشته است که انتظارها در ماموریت افغانستان یک اشتباه بود که ما انتظار های بالا از ماموریت خود درافغانستان داشتیم.
وزیر خارجه آلمان با بیان این جملات ، از خروج شتابزده نیروهای بین المللی از افغانستان مانند آنچه امریکا در سال 1975 در ویتنام انجام داد ، هشدار داده است .
او اضافه نموده است که آلمان به عنوان دوست مردم افغانستان برای تامین یک آینده صلح آمیز با افغانستان کار میکند.
به اساس گزارشات نشر شده بیش از دوهزار سرباز آلمانی درچوکات نیروهای آیساف در افغانستان مصروف فعالیت اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا