سیاست

در آستانه برگزاری دور پنجم نشست چهارجانبه، مقامات افغان بر صادق بودن پاکستان تاکید دارند

کابل باختر/ 26/ ثور
معاون سخنگوی ریاست جمهوری در آستانه برگزاری نشست چهار جانبه خواستار صداقت پاکستان در این گفتگو ها شد.
معاون سخنگوی ریاست جمهوری میگوید که نشست چهار جانبه میان افغانستان ، امریکا، چین و پاکستان به زودی به سطح سفرا برگزار خواهد شد.
سید شاه حسین مرتضوی که با خبرنگار آژانس باخترسخن میگفت، واضح ساخت که تلاش برای برگزاری چنین یک نشست جریان دارد مگر زمان و مکان آن تاکنون مشخص نشده است.
مرتضوی میگوید، خواست دولت افغانستان از پاکستان این است که به تعهداتش متعهد باشد و بر فیصله های قبلی این نشست احترام گذارد .
دراجلاس اخیر چهارکشور عضو نشست چهارجانبه توافق شده بود اگر گروه طالبان از مذاکره صلح خود داری نمایند باید علیه آنان از قوه کار گرفته شود.
مرتضوی میگوید که اکنون زمان تحقق همین فیصله است .
برخی منابع دیگر به شمول وزارت خارجه پاکستان گفته اند که احتمالاً مذاکرات چهارجانبه تا اخیر همین ماه برگزار گردد.
با وجود آنکه دیپلوماتان تلاش دارند تا پنجمین نشست چهارجانبه برگزار گردد و دولت افغانستان به این مذاکرات چندان امیدوار نیست .
حرف از مذاکرات چهارجانبه درحالی مطرح میگردد که طالبان گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را رد کرده اند و دست به تحرکات نظامی زدند  حملات تروریستی را تشدید بخشیدند.
آنها مسوولیت حمله مرگبار را که حدود یکماه قبل درکابل اتفاق افتاد واز اثر آن 64 نفر شهید و حدود سه صد نفر دیگر زخمی شد به دوش گرفتند و تهدید به حملات بیشتر کردند .
دولت هم واکنش نشان داد و تعهد کرد که در برابر طالبان دیگر رحم نخواهد شد و به تعقیب آن عملیات های تصفیوی علیه طالبان شدت یافت که منتج به تلفات سنگین این گروه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا