سیاست

رئیس کمیته صلیب سرخ : 2017 سال دشوار به کارمندان این نهاد بود

کابل باختر 23 دلو
دوکتور نصیر احمد اندیشه معین اداره و منابع وزارت امور خارجه روز گذشته با خانم مونیکا زنرلی رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ  در افغانستان، ملاقات کرد.
به اساس معلومات دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه به آژانس باختر، در ابتداء، معین وزارت امور خارجه با قدردانی از کار و فعالیت های کمیته بین المللی صلیب سرخ در شرایط دشوار امنیتی در افغانستان، از حملات اخیر علیه دفاتر وکارمندان آن کمیته یاد آور شده، اظهار امیدواری کردکه این گونه حوادث به فعالیت های بشر دوستانه و بی طرفانه نهادهای خیریه تأثیر منفی نداشته باشد.
همینگونه، خانم زنرلی ضمن یادآوری از حوادث ناگوار امنیتی کندز، جوزجان و شفاخانه مزار شریف، سال 2017 را یک سال دشوار برای کارمندان کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغاستان دانست و، اظهار داشت که متأسفانه قتل و اختطاف کارمندان این نهاد در جوزجان و مزارشریف باعث شد که برخی از فعالیت ها در این ولایات متوقف گردند.
در ادامه، خانم زنرلی افزود که مأموریت اش در افغانستان پایان یافته و در نظر است که پاسکال هنت مسوولیت امور کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان را به عهده گیرد.
دوکتور اندیشه، با ابراز خرسندی از معرفی پاسکال که تجارب قبلی کار در افغانستان دارد، وی اطمینان داد که حکومت افغانستان و به خصوص وزارت امور خارجه در فراهم سازی تسهیلات لازم در عرصه های امنیت، مصونیت و کمک های تخنیکی برای این نهاد، همکاری خواهد نمود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا