جامعه

علمای دین از اشخاص ثروتمند خواستند که با متضرران زمین لرزه اخیر کمک کنند

کابل باختر 8 عقرب

امامان مساجد و حسینیه ها امروز قبل از خطبه های نمازجمعه در مرکز و ولایات کشور از اشخاص ثروتمند و تجار ملی خواستند که با خانواده های آسیب دیده زمین لرزه اخیر درکشور، کمک نمایند.

به گزارش آژانس باختر ازبرخی مساجد : عالمان دین تاکید کردند : از اثر زمین لرزه که اخیراً رخ داد تعدادی زیادی از خانواده درشماری ازولایات کشورمتحمل خسارات جانی ومالی شدند.

آنان افزودند که تجارملی و اشخاص ثروتمند باید با این هموطنان متضررو آسیب دیده خویش کمک نمایند.

امامان گفتند که بهترین مسلمان کسی است که اوامر خداوند و احکام دین را بجا کند وخیرش برای دیگران برسد .

عالمان دین خاطرنشان ساختند که باید با مخالفان پیام صلح بدهیم و آنها را به صلح دعوت کنیم بخاطر که دین اسلام دین صلح ، صفا و آشتی است و اگر به صلح راضی نشدند درمقابل آنها جنگ روا میباشد.

آنان تاکید کردند که وظیفه علمای دین است تا درکنارتوضیح احکام دین ،  حقیقت را برای مردم آشکار کنند و دوست و دشمن مردم افغانستان را برای شان  نشان بدهند.

آنها افزودند که تمام مردم کشور باید از نیروهای امنیتی کشور حمایت کنند بخاطرکه نیروهای امنیتی فرزندان صدیق این سرزمین بود و دردفاع ازوطن و مردم و تامین صلح وآرامش ، جان های شان را قربان میکنند.

همچنان ازمخالفان مسلح نیزخواستند که ازجنگ، برادرکشی ، خونریزی و هرگونه خشونت دربرابرمردم بی دفاع کشور ، دست بردارند و امر خداوند منان را که همانا صلح و آشتی است، به جا کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا