جهان

در درگیری‌ مصر سی وچهار کشته شدند

قاهره/منابع خبری بین المللی/باختر/17 سرطان

در نتیجه درگیری‌هادر مقابل مقر گارد ریاست جمهوری مصر  امروز صبح حداقل سی و چهار نفر کشته شدند. اردوی مصر درگیری‌ها را به «تروریستهای مسلح» نسبت داده ولی اخوان‌المسلمین می‌گوید که اعضایش تنها دست به تحصن زده بودند.

اردوی مصر می‌گوید دوصد فرد مسلح را که قصد داشتند وارد ساختمان گارد ریاست جمهوری شوند، بازداشت کرده‌ است.

این ساختمان، محل نگهداری محمد مرسی، رییس جمهوری برکنار شده مصر است که از هفته گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

یک مقام وزارت صحت عامه مصر گفته است که در اثر این حمله، حداقل سی و چهار تن کشته و سه صد تن زخمی شده‌اند. در همین زمینه اخوان‌المسلمین از کشته شدن «۳۵ تن» از اعضایش مقابل ساختمان ياد شده خبر داده است و اردوی  مصر نیز می‌گوید كه در این درگیری‌ها یک افسر اردو کشته و ۴۰ نفر زخمی شده‌اند.

اردوی مصر در حالی تجمع‌کنندگان ياد شده را «تروریست» خوانده است که جهاد الحداد، سخنگوی اخوان‌المسلمین مصر دريك پیامی انترنتي تاکید کرده است که افراد حاضر در این محل، دست به تحصن زده بودند و نیروهای پولیس با اقداماتی «کشنده» سعی در متفرق کردن آن‌ها کرده‌اند

به دنبال خشونت‌های صبح امروز در مصر، حزب سلفی «نور»، دومین حزب بزرگ اسلامی در مصر، نیز در اعتراض به آن‌چه «کشتار مقابل گارد ریاست جمهوری» خوانده،خود را از گفت‌وگو‌ها برای تشکیل دولت انتقالی کنار کشیده است ، به دنبال برکناری محمد مرسی ازسوی ارتش مصر، عدلی منصور به عنوان رییس جمهور موقت مصر انتخاب شده و قاهره اکنون در تلاش برای تشکیل دولت موقت است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا