سیاست

افغانستان و فنلند به همکاری‌های خویش ادامه می‌دهند

کابل باختر 3 عقرب
داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه امروز در قصر سپیدار با تیمو سوئینی وزیر امورخارجه فنلند دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، در این دیدار داکتر عبدالله عبدالله از کمک‌های این کشور برای افغانستان تشکر کرد.
رئیس اجرائیه کشور فنلند را از دوستان و متحدان افغانستان شمرد که در ۱۵ سال اخیر در کنار متحدان بین‌المللی دیگر از داعیه برحق حکومت و مردم افغانستان به صورت گسترده حمایت کرده است.
رئیس اجرائیه در صحبت‌های خویش در باره اوضاع امنیتی، چالش‌های موجود در افغانستان، روند مذاکرات صلح و برنامه‌های توسعه‌ای حکومت و دفاع مستقلانه قوای مسلح کشور سخن گفت. رئيس اجرائیه کشور تامین امنیت و تروریزم را از چالش‌های عمده حکومت افغانستان شمرد و تاکید نمود که پاسداری از دستاوردهای سالیان اخیر و نابودسازی تروریزم نیازمند ادامه همکاری مشترک میان افغانستان و جامعه جهانی است.
سوئینی وزیر امورخارجه فنلند با ابراز تشکر از استقبال حکومت و مردم افغانستان، دستاوردها و تحولات اخیر در افغانستان را مثبت و چشمگیر توصیف نمود و از این‌که کشورش در این مسیر نقش ایفا کرده است ابراز خرسندی کرد.
در این نشست همچنان وضعیت امنیتی، روند اصلاحات، برگزاری انتخابات، روند صلح با طالبان و جریان‌های مخالف حکومت، روابط منطقه‌ای افغانستان و وضعیت اقتصادی کشور مورد بحث و تبال نظر قرارگرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا