جامعه

داکتر کمال سادات: جوانان کشور یکپارچه برای آوردن صلح تلاش کنند

کابل باختر 15 میزان
جوانان کشور باید به دور از هر نوع گرایش سمتی، زبانی، حزبی، به گونه یکپارچه درخاتمه جنگ و تامین صلح در کشور تلاش کنند .
این مطلب را داکتر کمال سادات معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ وسرپرست این وزارت امروز درنشستی با شورای متحد جوانان پکتیکا بیان کرد .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، دراین نشست که زیرعنوان نقش جوانان در روند صلح، در تالار بین المللی مطبوعات وزارت اطلاعات  وفرهنگ برگزار شد، داکتر کمال سادات جوانان را آسیب پذیر ترین قشر جامعه در جنگ خواند و گفت که این جوانان کشور اند که بیشترین صدمه را از جنگ جاری درکشور متقبل میشوند  و باید این قشر سرنوشت ساز کشور همه  به آوردن صلح دعوت شوند .
سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از جوانانی که درکنار مخالفان مسلح دولت قرار دارند خواست تا بجای جنگ و برادرکشی بیایند درکنار سایر جوانان کشور به درس و تعلیم بپردازند تا آنان نیز در اعمار کشور دین شان را ادا کنند .
داکتر کمال سادات خاطر نشان کرد که جنگیدن با سرباز وطن و در برابر کشور برای هیچ جوانی توجیه پذیر نیست و کسانی که علیه دولت ومردم شان می جنگند، جز تباهی و آینده تاریک هیچ چیزی حاصل شان نمی شود .
دراین نشست غازی نواز مشاور ریاست اجراییه گفت: ما باید جوانان را به صلح تشویق نماییم و تمام افراد ساکن در کشور به صلح نیاز دارند  بخصوص نسل جوان .
داکتر حمیده وردک رییس حزب عدالت، تامین صلح در کشور را مسوولیت افغانها بیان کرد و گفت که دراین امر فقط خود افغانها می توانند نایل آیند.
شیر احمد فیضی رییس شورای متحد جوانان پکتیکا از وزارت اطلاعات وفرهنگ بخاطر برگزاری این نشست قدردانی کرد و گفت که چنین برنامه ها میتواند ذهن و فکر جوانان را از جنگ و خشونت به صلح و تامین امنیت بکشاند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا