جهان

احتمالاً امسال بیش از 3600 آواره جان باخته اند

ژنیو-دویچه واله – باختر-25 سرطان
بحران آوارگان دیگر در صدر اخبار نیست، اما آمار نشر شده در این ارتباط همچنان دردناک است. احتمالاً از آغاز سال بیش از 3600 تن در راه سفر به اروپا کشته شده اند. بیشتر آن ها در بحیره مدیترانه غرق شده اند.
براساس تحقیق و ارزیابی سازمان بین المللی مهاجرت (آی او اِم) در شش ماه نخست سال روان، دست کم 3694 تن کشته یا مفقود شده اند.
ویلیام سوینگ، مدیرعمومی سازمان بین المللی مهاجرت (آی او ام) به خبرگزاری آلمان (دی پی ای) گفت، به این ترتیب در مقایسه با نیمه نخست سال 2015، شمار کشته ها و مفقود شدگان 18 درصد افزایش یافته است.
اکثریت آن ها در راه افریقا به ایتالیا غرق شده ان،  سوینگ گفت که احتمالاً شمار قربانیان در فصل تابستان دو باره به وضوح افزایش خواهد یافت.
رئیس (آی او ام) افزود: «اکثریت بیشتر آوارگان در راه سفر به اروپا جان شان را از دست می دهند.»
او همزمان گفت که نباید به خاطر منازعات در سوریه و افغانستان، بحران هایی را که در بخش های دیگر جهان جریان دارند، فراموش کنیم: «ما فقط با بحران آوارگان روبرو نیستیم. در جهان یک سلسله از بحران ها جریان دارد – در مجموع نُه یا ده مورد». این دیپلومات پیشین امریکایی به منازعات در عراق، یمن و سودان جنوبی اشاره کرد.
براساس این آمار از آغاز سال تا به حال بیش از 238 هزار آواره از بحیره مدیترانه به اروپا آمده اند. در سال 2015 طبق آمار (آی او اِم) بیش از یک میلیون تن به اروپا رسیدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا