سیاست

کمیته قوانین ، طرح مقررۀ امتیاز کارکنان صحی مواجه به خطر را تایید کرد

کابل 15 قوس باختر
جلسه کمیته قوانین، امروز به ریاست قانونپوه سرور دانش معاون ریاست جمهوری برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ،در این جلسه، ، نخست طرح مقرره طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در آغاز جلسه، سرپرست وزارت عدلیه در مورد ضرورت تهیه و ترتیب این طرح، محتوا و نتایج متوقعه از آن معلومات داده گفت؛ به دلیل اینکه قبلا در مورد تنظیم امور طرز تأسیس و فعالیت رسانه های خصوصی همگانی، سند تقنینی وجود نداشت تا زمینۀ فعالیت قانونمند رسانه های خصوصی به اساس آن تنظیم شود و به دلیل اینکه نحوۀ استخدام قراداد کارکنان رسانه های خصوصی در سایه قوانین مربوطه صورت نمی گرفت، طرح تهیه این مقرره به پیشنهاد وزارت اطلاعات و فرهنگ روی دست گرفته شد.
به گفتۀ وی، انتظار می رود با تصویب این طرح، نتایج چون؛ حمایت از حق آزادی فکر و بیان، قانونمند شدن طرز تأسیس و فعالیت رسانه های خصوصی، ترویج فعالیت رسانه های مستقل و کثرت گرا، تأمین شرایط فعالیت آزاد رسانه های همگانی خصوصی و تامین حقوق، امتیازات مادی و معنوی کارکنان رسانه های همگانی و نهاد های خصوصی، بدست آید.
اعضای کمیته قوانین، ضمن آنکه طرح مقرره یاد شده را به بحث و بررسی گرفتند، خود در زمینه ابراز داشتند.
کمیته پس از بحث و دقت مفصل، به وزارت عدلیه وظیفه سپرد تا به منظور غنا مندی هرچه بیشتر این طرح و برای اینکه بتواند پاسخ گوی نیازمندی طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی و حقوق و امتیازات مادی و معنوی کارکنان رسانه های خصوصی باشد، بررسی های بیشتری را با حضور نمایندگان نهاد های مربوطه، در مورد این مقرره انجام دهد.
در این جلسه کمیته، طرح مقررۀ امتیاز کارکنان صحی مواجه به خطر نیز به بحث گرفته شد.
پس از توضیح وزارت عدلیه و وزارت صحت عامه در خصوص ضرورت وضع مقرره یاد شده، اعضای کمیته نظریات خویش را ابراز داشته و ضمن توظیف وزارت عدلیه به گنجاندن دیدگاه اعضای کمیته در طرح متذکره، این طرح از سوی کمیته قوانین تأیید شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا