سیاست

ملا اخترمحمد منصور سردسته طالبان : حمیدگل بازوی من بود

کابل باختر/29/ اسد
درحالیکه مردم افغانستان جنرال حمیدگل رییس پیشین دستگاه استخباراتی پاکستان را عامل ویرانی کشورشان میدانند ، ملا اختر محمد منصور سردسته گروه طالبان میگوید که بامرگ حمیدگل او یک بازوش را ازدست داده است.
آژانس باختر ،  به نقل ازروزنامه دیلی امت چاپ پاکستان گزارش میدهد، ملا اخترمحمد منصور سردسته تازه تعیین شده طالبان در واکنش به مرگ جنرال حمیدگل رییس پیشین سازمان استخبارات نظامی پاکستان گفته است که بامرگ او طالبان و شخص خودش بازوی شان را ازدست داده اند.
جنرال حمیدگل 79 ساله که دردهه هشتاد میلادی رییس سازمان استخباراتی پاکستان بود اوایل هفته از اثر سکته مغزی درمری پاکستان جان داد.
حمیدگل طراح انقسام مجاهدین و عامل چنددستگی آنان در زمان جهاد پنداشته میشد بعداً او با کرنیل امام ، جنرال اختر و افسران دیگر ارشد در آی اس آی طرح سوختاندن وویرانی کابل را ریخت و دراوج جنگ های تنظیمی پروژه ساخته شده دیگری را بنام طالبان برافغانستان تحمیل کرد و با متواری شدن طالبان همچنان درعقب این گروه تروریستی قرار گرفت و به عنوان مبلغ سیاسی مشوره دهند ، و طراح بسا از عملیات های هراس افگنانه طالبان باقی ماند، با آنکه حمیدگل ظاهرآً یک جنرال بازنشسته در ارتش پاکستان بود مگر نظر ، مشوره و برنامه او برای آی اس آی معتبر بود.
مرگ حمیدگل درافغانستان با دهل و اتن استقبال شد مگر ملا اخترمحمد منصور که خود را افغان می نامد میگویدکه حمیدگل بازوی او بود و این نشان میدهدکه گروه طالبان بخصوص حلقه رهبری آنان تاکدام اندازه وابسته به جنرال های ارتش و سازمان استخباراتی پاکستان اندکه حتا آنان را بازوی خود میدانند.
ملااختر منصور برای خانواده حمیدگل گفته که حمیدگل دوست وهمکار خوب طالبان بود و در تحقق وعملی شدن برنامه های جهادی کارکرد منصور میگوید که ملا عمر یک بازوی او بود و حمیدگل بازوی دیگرش .
به باور آگاهان سیاسی، ملا اختر با این گفته هاکه درحقیقت حمیدگل را رهبر طالبان خطاب کرد و ارزشی را که طالبان به ملا عمر رهبر قایل بودند برحمید گل داد.
ملا اختر محمد منصور همچنان گفته که حمیدگل میتوانست درحفظ وحدت رهبران طالبان بعداز مرگ ملا عمر موثر کار نماید مگر مرگ حمیدگل این فرصت را ازطالبان گرفت.
ملا عمر که به گونه مرموز دریک شفاخانه کراچی مرد، شماری زیاد طالبان مرگ ملا عمررا یک دسیسه میدانند که از سوی استخبارات پاکستان  درتبانی با ملا اختر منصور طراحی شده بود.
باید گفت که حمیدگل طراح بسا از برنامه های ماجراجویانه برای مجاهدین بود و از افراطی ترین چهره ها حمایت میکرد و زمانیکه رییس آی اس آی بود بیشترین امکانات را در اختیار تنظیم ها میداد که ازاو پیروی میکردند.
به اساس همین حق شناسی بودکه غیرت بهیر داماد گلبدین رهبر یک شاخه حزب اسلامی به دیدار خانواده حمیدگل رفت و ازنام گلبدین حکمتیار حمیدگل را افتخار مردم افغانستان خواند درحالیکه شادمانی و پایکوبی مردم افغانستان از مرگ حمیدگل نشان میدهد که آقای حکمتیار باید حمیدگل را افتخار خود میدانست نه مردم افغانستان .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا