اقتصاد

اتحادیه اروپا از مبارزه هند با پول سیاه حمایت کرد

دهلی جدید-ایرنا- باختر25 عقرب
معاون کمیسیون اتحادیه اروپا با حمایت این اتحادیه از تصمیم حکومت هند برای مبارزه با پول سیاه از تلاش های این کشور دراین زمینه قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا،'جیرکی کاتاینن ' امروز در گفت وگو با خبرنگاران در دهلی جدید اظهار کرد که مبارزه با پول سیاه باعث شفافیت عملکرد مالی شده و رشد اقتصادی را تسریع می کند.
وی با اشاره به جذابیت های گردشگری و سرمایه گذاری در هند تصریح کرد اقدام دولت هند در مبارزه با پول سیاه و اصلاحات اقتصادی زمینه سازی افزایش سرمایه گذاری در این کشور را فراهم می کنند.
'نارندرا مودی' نخست وزیر هند سه شنبه شب هفته گذشته در پیام فوری تلویزیونی اعلام کرد که بانک نوت های 500 و 1000 روپیه ای از دوران پولی  هند خارج می شود.
نخست وزیر هند دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با بانک نوت  های تقلبی ،پول سیاه ، فساد و تروریسم بر اقتصاد هند عنوان کرد.
ناتوانی و آماده نبودن بانک ها برای پاسخگویی به نیاز میلیون ها نفر که مجبورند در مدت کوتاهی بانک نوت های 500 و یک هزار روپیه ای را با بانک نوت های جدید تعویض کنند، باعث ایجاد صف های طویل ،ازدحام شدید در بانک ها و نارضایتی مردم شده است.
نخست وزیر هند روز گذشته در سخنانی اجرای این طرح را به نفع مردم عادی و به ضرر ثروتمندان دانست و از مردم خواست برای مبارزه با پول سیاه 50 روز به او فرصت دهند.
وی تصریح کرد درصورتی که این طرح موفق نبود حاضر است از سوی مردم مجازات شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا