فرهنگ

پوهنیار سیده مژگان مصطفوی خواستار نقش بیشتر زنان دررسانه ها شد

کابل باختر/ 15/ عقرب
سیمیناری زیرعنوان " بیایید بیاموزیم " از طرف انجمن های زنان ژورنالیست افغان و زنان ژورنالیست فنلند امروز درکابل برگزارشد.
دراین سیمینار که برای سه روز برگزارشده است سی تن از خبرنگاران زن شرکت کرده اند و آنان پیرامون مصاحبه ، طرح سوالات ، شیوه کار در شبکه های تلویزیونی و سایر فنون ژورنالیستی را به گونه عملی آموزش می بینند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر ، درمحفل افتتاح این سیمینار پوهنیار سیده مژگان مصطفوی معین امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ برگزاری چنین سیمینارها درکشور را برای خبرنگاران آموزنده بیان کرد و گفت که ادامه چنین برنامه های آموزشی را بخاطر بلندبردن سطح مسلکی خبرنگاران جوان حایز اهمیت است .
معین امورنشرات گفت که درسالروان حدود یکصد ژورنالیست دختر از بخش های روزانه و شبانه پوهنځی ژورنالیزم پوهنتون کابل فارغ میشوند و نیاز است تا آنان نیز ازتجارب آموزنده این سیمینار ها استفاده کنند و باید برای آنان نیز چنین سیمینار برگزار شود.
پوهنیار مژگان مصطفوی خاطر نشان کرد که حضور زنان ودختران در رسانه های کشور اندک است و باید برای آنان زمینه بیشتر کار در رسانه ها فراهم شود وحتا درپیشبرد مدیریت رسانه ها باید زنان پیش قدم باشند.
پوهنیار سیده مژگان مصطفوی درختم صحبت هایش به سوالات خبرنگاران شرکت کننده این سیمینار پاسخ ارائه کرد.
سپس خانم کرسی ژورنالیست فنلندی ترینر سیمینار یاد شده صحبت کرد و از همکاری معینیت امورنشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ تشکر کرد وگفت که هدف برگزاری این سیمینار رشد و بلند بردن سطح دانش مسلکی خبرنگاران زن میباشد و در این راستا معینیت امور نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ همواره تسهیلات فراهم کرده و ما را یاری رسانده است.
کار سیمینار برای دو روز دیگر نیز ادامه می یابد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا