سیاست

مشاور امنیت ملی با نماینده خاص سازمان ملل متحد دیدار کرد

کابل باختر 25 جوزا
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی روز گذشته دردفتر کارش با یان کوبیش نماینده خاص سازمان ملل متحد در دفتر کارش دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی کوبیش در دیدارش با مشاور امنیت ملی حمله های اخیر را که جان صدها تن افراد ملکی و بی گناه را گرفت تاسف بار ترین عمل خواند و آنرا شدیداً تقبیح کرد. وی ضمن ابراز تسلیت به مشاور امنیت ملی و خانواده های  شهدا گفت: با این حمله دشمنان صلح  یکبار دیگر ثابت ساختند که آنها به هیچ اصول و ارزش ها پابند نمی باشند.
کوبیش تلاش های رهبری حکومت وحدت ملی را به خاطر برگزاری موفقانه کنفرانس پروسه کابل تقدیر نمودو گفت که این نشست فرصت مهم برای افغانستان و کشور های منطقه بود تا روی چالش ها و تهدیدات مشترک بحث و تبادل نظر نمایند و با در نظرداشت فرصت های موجود راه حل های مشترک را جستجو نمایند.
وی با تایید سخنان رییس جمهور غنی در نشت پروسه کابل گفت اگر کشور های منطقه به یک اجماع نرسند و در مقابل تروریزم اقدام مشترک و جدی صورت نگیرد، هیچ کشور در منطقه و جهان از این پدیده خطرناک ضد بشری در امان نخواهد ماند.
کوبیش در رابطه به نقش سازمان ملل متحد در مبارزه علیه تروریزم و همچنان تلاش های صلح گفت، سازمان ملل متحد آماده است تا نقش فعالتر و برازنده تر را در همکاری نزدیک با دولت افغانستان در این عرصه داشته باشد و در این مورد مشورت ها آغاز شده است.
کوبیش تعهد حکومت وحدت ملی را جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری تقدیر کرده اضافه نمود، سازمان ملل متحد با در نظرداشت تجارب قبلی آماده است تا در زمینه انجام موفقانه انتخابات آینده افغانستان همکاری لازم نماید.
مشاور امنیت ملی ضمن ابراز قدردانی از دیدگاه مثبت و سازنده کوبیش و امتنان از همکاری های سازمان ملل متحد در افغانستان، نقش و همکاری سازمان ملل متحد را به عنوان یک نهاد مستقل نسبت به هر زمان یک ضرورت مهم پنداشت و تاکید نمود که با توجه به اوضاع کنونی افغانستان، منطقه و جهان، نیاز است تا این سازمان تلاها یش را جهت مبارزه علیه تروریزم و صلح و امنیت در منطقه بیشتر سازد.
مشاور امنیت ملی همچنان استراتیژی سازمان ملل متحد برای مبارزه با تروریزم و دهشت افگنی را یک سند همه جانبه تلقی نموده گفت، سازمان ملل متحد میتواند با در نظرداشت تجارب خویش در جهان جهت ایجاد ابزار های عملی و موثر برای مبارزه با تروریزم نقش مهم و موثر را ایفا نماید. ضمن تاکید بالای تداوم همکاری جامعه بین المللی برای تقویت نیروهای امنیتی و دفاعی اتمر گفت،  شرط اساسی برا ی مبارزه موثر در برابر تروریزم و دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان و منطقه همسویی و همکاری های منطقوی است بناً لازم است تا با رسیدن به یک اجماع منطقوی همه با هم در این قسمت گام های موثر و صادقانه برداریم و پیام پروسه کابل نیز همین بوده است. سید حبیب" سادات"

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا