سیاست

احمد ضیا مسعود: وظیفه روحانیون هدایت مردم است

کابل باختر 1 جدی

احمد ضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور در کنفرانس نقش کمک کنندگان بین‌المللی در تقویت زنان افغان و محو خشونت علیه زنان اشتراک نمود.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر: نماینده العاده رییس جمهور در صحبت خود یگانه مشکل فرا روی زنان را مشکلات اجتماعی و فرهنگی دانسته گفت: " تا زمانی که در درون فرهنگ اجتماعی نشویم، نمی توانم در اصل زندگی زنان تغییرات مملوس را ایجاد نمایم؛ نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور همچنان افزود که افغانستان دارای ساختار قبیله‌ای و عنعناتی می‌باشد و زنان در روستاها حق تعلیم، تحصیل، حضور فعال در تصمیم‌های جامعه و حتی در تصامیم خانواد‌گی نقش ندارند؛ احمدضیا مسعود نماینده‌ فوق العاده‌ رییس جمهور اضافه نمود که برای آوردن اصلاحات در زندگی شهروندان افغانستان-به‌ویژه زنان افغان نیاز است که با توجه به قاعده‌های دینی ملا امامان مساجد در قریه ها و قصبات کشور در تبانی با ارزش‌های دینی-ارزش‌های جدید انسانی، حقوق بشری را برای شهروندان کشور در مساجد ابلاغ نمایند.
نماینده‌ی فوق العاده‌ رییس جمهور بیان داشت که حضرت محمد پیامبر بزرگ اسلام نیز برای آوردن اصلاحات ظهور کرد و جهان را از جهالت نجات داد. احمدضیا مسعود وظیفه اصلی روحانیون را هدایت مردم دانسته افزود که تمام ملا امامان با حفظ کرامت انسانی و حفظ ارزش‌ها و منافع ملی شهروندان کشور را رهنمایی کنند تا شاهد اصلاحات عمیق فرهنگی-اجتماعی در تمام کشور باشیم.
تام پنیلا رییس بانک انکشافی آسیا نیز در این کنفرانس از کمک‌های جامعه جهانی برای حمایت از حضور فعال زنان، تطبیق مساویات جنیستی، آموزش و پرورش، تقویت زنان در سطح رهبری و حمایت قاطع از رشد و خودکفا شدن اقتصادی زنان افغان یادآوری کرده افزود که جامعه جهانی و تمام نهادهای بین المللی زنان افغانستان را کمک و یاری می‌رسانند.
دلبر نظری وزیر امور زنان نیز در این کنفرانس با تقدیر از کمک‌های جامعه جهانی بیان داشت که دولت جهموری اسلامی افغانستان و وزارت امور زنان برای تقویت زنان افغانستان در عرصه‌های مختلف ساختار و چارچوب مشخصی را آماده ساخته و خواهان حمایت‌ قاطع دولت و نهادهای امداد رسانی از آن است.
خانم دلبر نظری همچنان تاکید نمود که خواهان حفظ قانون منع خشونت علیه زنان بوده و پیشنهادی را برای حضور زنان در ارگان‌های قضایی و شورای علما کشور به ریاست جمهوری ارسال کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا