سیاست

امتحان رقابتی برای احراز یازده پست معاونیت والی وصد پست ولسوالی بر گزار شد

 

کابل/15/میزان/باختر

امتحان رقابتی برای احزار یازده پست معاونیت ولایات و صد ولسوالی امروز در کابل برگزار شد در این امتحان ششصد و پنجاه و پنج تن شرکت داشتند.

به گزارش آژانس باختر، امتحان رقابتی برای احراز یازده پست معاونیت و صد ولسوالی امروز در انستیتوت خدمات ملکی در کابل اخذ شد.

در این  امتحان 47 تن برای احراز یازده پست معاونیت ولایات و پنجصد و بیست و هشت تن دیگر برای احراز صد پست ولسوالی با هم به رقابت پرداختند.

عبدالخالق فراهی رییس ارگانهای محلی در مراسم که به همین مناسبت برگزار شده بود گفت: استخدام معاونین ولایات و ولسوالی ها از طریق پروسهء رقابت آزاد میتواند سطح ارایه خدمات و حکومتداری محلی و جوابده در برابر مردم را بالا ببرد.

به گفته فراهی انتخاب معاونین ولایات و ولسوالی ها از طریق رقابت آزاد زمینه است تا اصل شایسته سالاری در عمل پیاده شود. تاکنون از ششهزار و هشتصد و دوازده بست ارگان های محلی پنج هزار و پنجصد و پنجاه و چهار بست در مرکز و ولایات امتحان گردیده که هفده پست معاونیت والی و یکصد و بیست و نه ولسوالی ها نیز شامل آن است.

به گفته داکتر مشاهد رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداري وخدمات ملكي، رقابت آزاد منحصر به فرد بوده و آنانی میتوانند در این گونه رقابت ها سهم بگیرند که توان وشایستگی خدمت نمودن را داشته باشند .

موصوف شرکت در رقابت غرض احراز پست معاونیت ولایات و ولسوالی ها را گام دیگری در راستاي ایجاد حکومتداری خوب خوانده گفت ، کمیسیون مستقل اصلاحات میکوشد تا زمینه را برای ایجاد یک ادارهءبهتر مساعد سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا