سیاست

احمد ضیا مسعود با هیات رهبری و کارکنان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی دیدار کرد

کابل باختر 7 دلو
احمد ضیا مسعود  نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب امروز با  هیات رهبری و کارکنان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی دیدار نمود.
به گزارش آژانس باختر، دراین دیدار ابتدا داکتر احمد مشاهد سر پرست کمیسیون مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی گفت:" کمیسیون اصلاحات اداری براساس مصوبۀ بن در شرایطی در افغانستان ایجاد گردید که فرهنگ مدیریت واداره بنا بر تحولات پیوستۀ سیاسی، شدیداً آسیب دیده بود وظرفیت ودانش لازم  برای راه اندازی برنامۀ ریفورم اداری در افغانستان وجود نداشت."
بعداً احمد ضیا مسعود  نمایندۀ فوق العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب به کشور های بعد از جنگ اشاره کرده گفت:" 
کمیسیون های اصلاحات اداری در همه کشور ها ایجاد می شود تا راهکار هایی رابرای جلوگیری از فساد اداری  پی ریزی نمایند. مسلکی سازی کنند واز نظر ارتقای ظرفیت به حدی بالا بروند که بتوانند تمام مسایل،  مشکلات وموضوعات مربوط به وزارت ها را در یک ساختار اداری شفاف و پیشرفته حل وفصل کنند
احمد ضیا مسعود ارتقای ظرفیت را یک اصل عمده خوانده گفت:" اگر ارتقای ظرفیت بصورت درست و سنجیده شده صورت نگیرد، اداره ها به همان سطح  اولی باقی می مانند."
نمایندۀ فو قالعادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب اذعان داشت که کمیسیون اصلاحات اداری کار های زیادی را انجام داده است؛ اما ظرفیت وزارت ها واداره های ما بسیار کم  تغییر  کرده است. وی گفت:" هنوز هم نتوانسته ایم بودجۀ انکشافی را از 35 الی 40 فیصد بیشتر به مصرف برسانیم. وی علاوه نمود که هنوز هم متخصصین خارجی باید بیآیند وبرای ما پروژه سازی کنند."
وی از رهبری وکارکنان کمیسیون اصلاحات اداری خواست که در قوانین وطرزالعمل هایی که نیاز به تعدیل دارد، مطابق نیازمندی های ادارۀ افغانستان روی آن کار شود.
موصوف علاوه نمود که پروسیجر ها باید کوتاه شود وبیشتر روی پالیسی ها وطرزالعمل ها کار صورت گیرد
سپس داکتر احمد مشاهد با اشاره به موجودیت مشکلات در اداره ها گفت:" شماری از مشکلات در روند تغییر نبود قانون تشکیلات اساسی دولت می باشد ووظیفه ومسوولیت کمیسیون تطبیق پالیسی های عمومی دولت است.
وی علاوه نمود که تورم تشکیلاتی در اداره ها هنوز هم وجود دارد ومشکل کمیسیون در چگونگی سقف تشکیلاتی  دولت برای اداره های خدمات ملکی می باشد. مشاهد گفت:" ما به اساس سقف تشکیلاتی، تشکیلات مربوط دولت را شکل می دهیم.
مشاهد بارد اینکه متخصص زراعت در صحت عامه می رود گفت:" ما تاکنون با چنین موردی برنخورده ایم وآن یک فرهنگ طالبانی بود که توسط کمیسیون اصلاح گردید.
وی اذعان داشت که در قانون خدمات ملکی این وضاحت وجود دارد که در استخدام بست ها رهبری ومدیریت، لیسانس وتجربۀ مرتبط به وظیفه در نظر گرفته می شود؛ اما اکنون کمیسیون طرح تعدیل قانون کارکنان خدمات ملکی را پیشکش نموده است که امیدواریم به زودی نهایی شود و با نهایی شدن آن،این مشکل برطرف گردد.
سرپرست کمیسون به نمایندۀ  فوق العادۀ رییس جمهور در امور اصلاحات وحکومتداری خوب اطمینان داد که کمیسیون با دفتر شما همیشه  در ارتباط بوده وآمادۀ هر نوع همکاری می باشد.
توخی در بخشی از سخنانش، چالش های فرا راه اصلاحات را برشمرده گفت:" از سال 1387 باید رتب ومعاش الی سال 1391 در تمام  اداره ها تحت پوشش قرار می گرفت؛ اما تا هنوز هم در چهار ادارۀ دولت تطبیق نشده است ؛ بنا براین ما خواهان حمایت قوی دولت دراین راستا می باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا