سیاست

محمد كريم خليلي: همه با هم بايد به دور از احساسات به صورت معقول و منطقي در جهت حل مشكلات كشور باشيم

 

كابل باختر 26 حوت

اعضای شورای اجتماعی قوم پیرحوسی خوات ولسوالی ناهور ولایت غزنی بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ملاقات و مشکلاتشان را باوی در میان گذاشتند.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، دیدار کنندگان کسب مدال رهبری و حکومتداری خوب از جانب فدراسیون بین المللی صلح و دکترای افتخاری از دانشگاه سان مون کوریای جنوبی را به محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور تبریک گفته و کسب این افتخارات رانشانه اقتدار و احترام ملت و دولت افغانستان در سطح بین المللی عنوان كردند.

آنان سالگرد شهادت شهید عبدالعلی مزاری را به مردم افغانستان تسلیت گفته و اظهار داشتند که در فصل جدید با بوجود آمدن فضای خوب برخی از آرمانهای آن شهید والا مقام در حال محقق شدن می باشد.

بزرگان و موسفیدان قوم پیر حوسی ولسوالی ناهور با اشاره به برخی از مشکلات بوجود آمده در طی سالهای اخیر  که باعث مهاجرت آنان از محل سکونت شان شده است؛ خواهان فراهم شدن زمینه بازگشت و جبران خسارت برای بیجا شدگان از جانب دولت شدند. آنان همچنین خواهان مشارکت ملی در سطح ادارات محلی آن ولسوالی شدند.

در این دیدار محمد کریم خلیلی معاون دوم رئیس جمهور ضمن اظهار خرسندی از دیدار با ملاقت کنندگان، حضور مردم را در سالگرد شهادت شهید عبدالعلی مزاری گسترده، پر شور و حماسی عنوان كرده و از مشارکت همه اقشار مختلف مردم اعم از مردان و زنان در سالگرد تجلیل شهید مزاری اظهار سپاسگزاری و قدردانی نمود.  وی اظهار داشت که مسئولین کشور خدمتگزارن مردم بوده و هرگونه دستاورد آنان متعلق به همه مردم می باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین از توجه به خواسته ها و مشکلات دیدار کنندگان به آنان اطمینان داده و اظهار داشت که بزودی از طریق هماهنگی با ادارات مربوطه در جهت رسیدگی به مشکلات آنان اقدام خواهد نمود. وی با اشاره به ظرفیت بلند قانون اساسی کشور در جهت تحقق خواسته های مردم تصریح نمود که همه با هم باید به دور از احساسات به صورت معقول و منطقی درجهت حل مشکلات کشور باشیم.

طبق یک خبر دیگر:

رئیس کنسل ملی والا حضرت شهزاده آقاخان و شماری از بزرگان و معززین اسماعیلیه بعدازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور دیدار كردند.

دیدار کنندگان ضمن ابراز تبریک به محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور بخاطر دریافت مدال حکومتداری و رهبری خوب از جانب فدراسیون جهانی صلح و داکتری افتخاری از دانشگاه سان مون کوریای جنوبی اظهار داشتند که کسب این افتخارات دستاورد بزرگ معنوی برای همه اتباع و شهروندان کشور می باشد.

در این دیدار بزرگان و معززین اسماعیلیه برخی از مشکلات محلی که آنان با آن مواجه می باشند را با محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور مطرح نموده و خواهان توجه هیات رهبری دولت در جهت رفع مشکلاتشان شدند.

محمد کریم خلیلی معاون رئیس جمهور ضمن اظهار قدردانی و سپاسگزاری از تحسین و تشویق بزرگان و موسفیدان اسماعیلیه بخاطر دریافت دکتری افتخاری و مدال رهبری و حکومتداری خوب؛ دستاوردهایش را متعلق به همه مردم افغانستان دانست.

معاون رئیس جمهور همچنین از کمک ها و مساعدتهای حضرت شهزاده آقاخان در زمینه های مختلف به مردم و دولت افغانستان در فصل جدید ابراز قدردانی نموده و تصریح نمود که مردم افغانستان هیچ گاه کمکهای ایشان را در این شرایط حساس فراموش نخواهد کرد. معاون رئیس جمهور با اشاره به فضای خوب بوجود آمده برای همه اقوام افغانستان اظهار داشت که همه  با هم باید از این فرصت در جهت پیشرفت و ترقی کشور استفاده کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا