سیاست

رییس اجراییه در روز جهانی مبارزه با خطر ماین: مردم در کنار نیروهای امنیتی قرار دارند

کابل باختر 14 حمل
داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، امروزدرمراسم بزرگ‌داشت از «روز جهانی مبارزه با خطر ماین» در کابل گفت که از میان برداشتن خطر و تهدید ماین در اولویت نهادهای دولتی قرار دارد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست اجراییه به آژانس باختر، رییس اجراییه کشور ابراز امیدواری کرد که خطر ماین تا سال 2023 از افغانستان برچیده شود.
رییس اجراییه کشور گفت که متأسفانه افغانستان جنگ‌های پی‌هم را سپری کرده و به همین دلیل کشتزارهای ماین در کشور فراوان وجود داشت و هنوز هم برخی مناطق با خطر ماین رو به رو است که با تلاش‌های ماین پاکان قهرمان و همکاری کشورهای دوست و موسسه‌های بین‌المللی، بخش بزرگ ماین‌های جاسازی شده کشف و خنثی شده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله، از همکاری‌های جامعه بین‌المللی و تلاش‌های شبانه روزی ماین پاکان کشور قدردانی کرد و گفت که آنان به خاطر تعهد به انسانیت و نجات انسان‌ها از هیچ تلاشی دریغ نورزیده‌اند.
رییس اجراییه کشور گفت که ماین دشمن بشریت است و کسانی که با آن مبارزه می‌کنند و خطر ماین را از جامعه دور می‌سازند، با دشمن بشریت مقابله می‌کنند و همه ممنون شان می‌باشیم. داکتر عبدالله عبدالله، افزود که حکومت مبارزه با خطر ماین را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد و همکاری جدی نهادهای دولتی را در بخش‌های آگاهی‌دهی و هماهنگی با نهادهای ماین پاکی، ضروری دانسته و از آنان خواست که در این زمینه مشترکاً اقدامات لازم را انجام دهند.
داکتر عبدالله عبدالله در بخشی از سخنان‌اش بیان داشت: روز گذشته نیروهای امنیتی عملیات هوایی را بر محل تجمع طالبان در کندز انجام دادند که در نتیجه شماری از کودکان نیز در این حادثه کشته و زخمی شده‌اند.
داکتر عبدالله عبدالله ضمن تسلیت به اعضای خانوادۀ این کودکان خطاب به نیروهای امنیتی گفت که مردم و حکومت به تمام معنا در کنار شما هستند.
نجیب آقا فهیم وزیر مبارزه با حوادث نیز در این مراسم از پاکسازی 77 درصد خاک کشور از وجود ماین‌ها خبر داده، افزود: مبارزه با خطر ماین اهمیت فراوان برای جامعه دارد. از جمله این‌که زمینۀ راه‌اندازی پروژه‌های زیربنایی را فراهم می‌سازد؛ در برگشت مهاجران و جلوگیری از کشته و زخمی شدن شهروندان کشور نقش مهم دارد.
وزیر مبارزه با حوادث از دستاوردهای حکومت در این زمینه سخن گفت و تأکید کرد که هنوز وجود ماین‌ها در نقاط مختلف، زندگی شهروندان کشور را تهدید می‌کند و لازم به اقدامات جدی و آنی است.
لیزفیبر معاون بخش انکشافی سفارت بریتانیا در کابل، ضمن قدر دانی از تلاش‌های حکومت در امر مبارزه با خطرات ماین، تعهد کرد که کشورش تا دو سال آینده 28 میلیون دالر در این بخش به حکومت افغانستان کمک می‌کند. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا