اقتصاد

عوايد گمرك قندز درسال 1390 افزايش داشت

كندز/ باختر/ 4/ ثور

درعوايد گمرك ولايت كندز طي سال 1390 نسبت به سال 1389 چهارصد و پانزده مليون و هفتصد هزار افغاني افزايش بعمل آمده است .

 فيض الله فاضل رييس گمرك كندز به آژانس باختر گفت ، طي سال 1390 در عوايد آن رياست مبلغ بيش از چهار صد و پانزده مليون وهفتصد هزار افغاني افزايش بعمل آمده ، درحاليكه در سال 1389 عوايد آن مبلغ هفتصد و چهل مليون ششصد هزار افغاني شده بود.

  موصوف گفت با وجود كه گراف معافيت هاي گمركي در بخش اموال وارداتي و صادراتي ترانزيت تبديل گرديده است. كه شركت ها و تجار با استفاده از اين موقع عوايد گمركي را متضرر ساخت است رياست گمرك با اتخاذ تدابير لازم راه هاي بيرون رفت را جستجو و از نقاط آسيب پذيري عوايد گمركي جلوگيري به عمل آمده است.

 وي گفته است از مدرك اخذ تكس وسايط داخلي و خارجي بيش از يكصدو چهل و يك مليون و يكصد و نود هزار افغاني در بخش ترانزيت صادراتي تعداد دو هزار و هشتصد و هشتادو شش لاري شامل سمنت ، كچالو ، پياز و غيره دربخش اموال ترانزيت وارداتي 1770 لاري شامل آهن باب ، خسته زردآلو ، پسته ، شيرين بويه و ذغال سنگ بوده است .

 رييس گمرك كندز مي گويد در تطبيق مصوبه شوراي وزيران درمورد وسايط فاقد اسناد طي مراحل كار كميسيون موظف تعداد سه هزار و دوصد و هفتاد و چهار عراده وسايط فاقد اسناد تحت محصول گمركي قرارگرفته و از اين مدرك مبلغ نودو يك مليون و ششصد هزار افغاني عايد بدست آمده است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا