جهان

پاکستان پنجمین کشور خطرناک حملات تروریستی

اسلام آباد/ ایرنا / باختر/ 4/ سرطان
موسسه مطالعات وتحقیقات بین المللی موسوم به اقدام علیه خشونت اعلام کرده است که پاکستان ازنظر حملات تروریستی پنجمین کشور خطرناک جهان است.
موسسه متذکره که مقر آن در بریتانیا است درتازه ترین گزارش خود که روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کردکه بعداز عراق ، سوریه ، باریکه غزه و افغانستان ، پاکستان پنجمین کشور خطرناک جهان است و یمن ، اوکرائین و هندوستان نیز دردرجه های بعدی خطرناک ترین کشورهای جهان قرار دارند.
براساس این گزارش، در سال 2014 م درپاکستان سه صدو بیست و یک مورد انفجار بمب و انواع حملات تروریستی ثبت شده که نزدیک به چهارهزار نفر از جمله اضافه از دوهزار غیر نظامی دراین حملات کشته شده و بطور متوسط درهر یک ازحملات تروریستی و یا انفجارهای ثبت شده درپاکستان هفت غیر نظامی جان خود را ازدست داده اند.
درسال 2013 م یک موسسه دیگر مطالعات و تحقیقات بنام موسسه صلح و امنیت ، پاکستان را از نظر حملات تروریستی سومین کشور نا امن و خطر ناک معرفی کرده بود.
در اواخر سال 2014 م نیز فدراسیون بین المللی خبرنگاران با اشاره به کشته شدن چهارده نفر از اصحاب رسانه درپاکستان درسال گذشته پاکستان را نا امن ترین وخطرناک ترین کشور برای خبرنگاران دانست .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا