سیاست

رئیس کمیسیون مواصلات و مخابرات ولسی جرگه ازفساد درشاروالی کابل سخن میگوید

کابل باختر 23 دلو
رئیس و اعضای کمیسیون مواصلات و مخابرات، امور شهرسازی، آب و برق و امور شاروالی های ولسی جرگه امروزطی کنفرانس مطبوعاتی در مورد کارکردهای شاروالی کابل و فساد موجود در آن اداره، به رسانه ها معلومات ارائه کردند.
دفترمطبوعاتی مشرانوجرگه به آژانس باختر خبر داد، قیس حسن رئیس کمیسیون گفت که با اعزام هیئت کمیسیون جهت بررسی کارکردهای شاورالی کابل دریافت شده است که موارد زیادی از خلاف کاری و نقض قانون توسط شاروالی کابل صورت گرفته است و اسناد نشاندهندۀ این است که شاروال کابل به فساد، اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت های دولتی متهم می باشد.
در همین حال قیس حسن خاطرنشان ساخت که کمیسیون پس از بررسی های همه جانبه، سیزده مورد قانون شکنی توسط شاروال کابل را دریافته است و از هیئت اداری ولسی جرگه خواسته تا این اسناد را به کمیسیون مبارزه علیه ارتشا و فساد اداری بفرستد.
قیس حسن ازمواردی چون  قرارداد ناحیه دوم؛
– احکام شاروالی برای ساختمان ساحه عقب لیسه امانی که برای سید ولی و شرکایش به صورت غیر قانونی توزیع گردیده است؛
–  سه دوسیه از بلاک های سی وهشتم، سی و نهم و چهلم که هم دولتی بوده و هم به صورت شخصی طی مراحل گردیده است و تعرفه ها تثبیت کنندۀ ساحه دولتی می باشد که مردم از ناحیه پنجم اخذ و پول را به بانک تحویل نمودند  و همچنان اسناد و کست ویدیویی نشان می دهد که ساحه، دولتی بوده است؛
– دوسیه ساحه کودکستان مقابل سیلو که فعلا به بلاک های خلاف پلان معامله گردیده است؛
–  دوسیه های اختلاس شاروال در پروژه سرک سازی لطیفی و قوباش نیازی انترنیشنل در سه دوسیه؛
– دوسیه بلاک های بیست و چهار، بیست و پنج، بیست و شش و بیست و هفت که به اساس معامله شاروال به اساس سند جعلی توزیع گردیده است؛
– و دوسیه بلاک بیست و هشت که شخصی توزیع گردیده و کروکی بیست و هشت به صورت دولتی که قبلا ترتیب شده بود.
در همین حال، اعضای کمیسیون مواصلات و مخابرات از رسانه ها خواست تا کنفرانس مطبوعاتی امروز را از طریق رسانه های شان انعکاس دهند و از پنهان کاری جداً خودداری صورت گیرد.
علاوه برآن رئیس و اعضای کمیسیون تأکید نمودند که هر وقتی که شاروال کابل خواهان بحث و توضیحات در این زمینه ها باشد، حاضر به گفتگو می باشند و اما از حاضر نشدن شاروال کابل در جلسات کمیسیون، تالار عمومی و رسانه ها به شدت انتقاد نمودند.
این درحالیست که عرفان الله عرفان نایب منشی ولسی جرگه از سعی و تلاش کمیسیون در مورد بررسی کارکردهای شاروالی کابل قدردانی نموده، گفت که کارکردها و فعالیت های کمیسیون در پلان آینده کاری مجلس خواهد بود و هیئت اداری در این زمینه بی طرفی خود را حفظ و موضوع را به صورت همه جانبه پیگیری می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا