امنیت

حامد کرزی کشتار بی رحمانه افراد ملکی بخصوص کودکان را در ولایات کندز و پکتیکا شدیداً محکوم کرد

كابل باختر 25 اسد

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حملات تروریستی را که در اثر آن افراد ملکی به شمول کودکان در ولایات کندز و پکتیکا به شهادت رسیدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر، شام دیروز تروریستان یک موتر سایکل مملو از مواد انفجاری را که از راه دور کنترول می گردید، در بازار ولسوالی دشت ارچی ولایت کندز منفجر نمودند که در نتیجه آن 10 تن افراد بی گناه ملکی به شمول کودکان دست فروش شهید و 21 تن دیگر زخمی گردیدند.

همچنان شام دیروز در یک حادثه تروریستی جداگانه، افراد ملکی که از شهر شرن وپس از خرید لباس عید به قریه شان بر می گشتند، موتر حامل شان در منطقه خربین ولسوالی یوسف خیل ولایت پکتیکا با ماین کنار جاده برخورد کرد که در اثر آن چهار کودک شهید شده و یک فرد ملکی زخمی گردید. 

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان که در حال حاضر در شهر مکه عربستان سعودی به سر می برد با آگاهی از این دو حادثه المناک تروریستی گفت که تروریستان با بی رحمی تمام افراد ملکی بخصوص کودکانی را که برای خانواده های شان نفقه تهیه می نمودند و همچنان اطفال دیگری را که با خوشی و سرورمعصومانه لباس های عید را تهیه کرده بودند، به شهادت رسانیدند.

رئیس جمهور گفت تروریستان باید بدانند که با کشتار بی رحمانه کودکان و افراد ملکی در ماه مبارک رمضان که ماه توبه و بخشش است، به قهر و غضب الهی در دنیا و عذاب شدید در آخرت گرفتار می شوند.

 حامد کرزی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را برای بازمانده گان شهدای حملات تروریستی کندز و پکتیکا ابراز می کند و از بارگاه خداوند منان برای آنان صبر جمیل و برای زخمی شده گان، سلامتی عاجل تمنا دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا