اخبارTOPتبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات سایت‌های خبری داخلی و خارجی

کابل، ۲۸ عقرب، باختر
شماری از سایت‌های خبری در نشرات امروزشان در کنار تحولات جهان و منطقه به تحولات در افغانستان نیز پرداخته‌اند.
گزارشگر آژانس باختر، با مرور نشرات این سایت‌ها خبری این گزارش را آماده کرده است.
سایت خبری اسپوتنیک زیر عنوان «بازگشت داوطلبانه ۴۵۰ هزار مهاجر از ایران به افغانستان» نوشته کرده است: مسوول مدیریت اتباع غیر مجاز سازمان ملی مهاجرت ایران گفته است که طی نزدیک به چهارماه اخیر چهارصدو پنجاه هزار پناهجوی افغان که اسناد قانونی نداشتند به کشور‌شان بازگشته‌اند.
سایت خبری صدای افغان تحت عنوان «مقام پاکستانی: تا دوماه دیگر تمام مهاجرین غیرقانونی افغان را برمی‌گردانیم» نوشته است:جان اچکزی، وزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفته است: حکومت موقت این کشور تلاش می‌کند تا همه مهاجرین غیر قانونی را تا ماه جنوری سال آینده میلادی از این کشور اخراج کند.
سایت خبری طلوع نیوز زیر عنوان «حضور مهاجر فراهی در نهمین مجمع جهانی فرهنگی سن پترزبورگ» نگاشته است:مهاجر معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید: که در نهمین مجمع فرهنگی سن پترزبورگ به نمایندگی از امارت اسلامی در روسیه شرکت کرده است.
مهاجر فراهی می‌افزاید که برگذاری این گونه نشست‌ها می‌تواند چالش‌های دوجانبه و چند جانبه فرهنگی میان کشور‌ها را رفع سازد.
نماینده‌های چهل و یک کشور در نهمین مجمع جهانی فرهنگی سن پترزبورگ اشتراک کرده و قراراست روی چالش‌های در عرصه فرهنگی و راه‌‌های حل آن گفت و گو کنند.
به گفته مهاجر فراهی، فرهنگ‌ها می‌توانند تغییراتی را در دیدگاه‌ ملت‌ها ایجاد کند.
او نقش فرهنگ‌های سنتی و کلاسیک را در تغییر اندیشه‌های مردم قوی و روشن می‌پندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا