جامعه

احمد ضیاء مسعود : از هیچ گونه تلاش برای حمایت از کارگران دریغ نخواهم کرد

کابل باختر 12 ثور
در همایشی که از سوی اتحادیه های صنفی کارگری امروز با حضور احمد ضیاء مسعود نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور و صد ها تن از کارگران افغانستان برگزار شده بود، کارگران کشور خواست هایشان را به نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور رودر رو بیان داشتند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی نماینده فوق العاده رییس جمهور به آژانس باختر، نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور روز جهانی کارگر را به تمامی کارگران زحمت کشور تبریک گفت و بیان داشت که کارگران کشور مولد تحولات اقتصادی میباشند و نقش اساسی در انکشاف اقتصادی افغانستان دارند.
وی در مورد تغییر در وضعیت زنده گی کارگران کشور گفت، تا زمانیکه زیربنای تولیدات صنعتی و تشویق بخش خصوصی وجود نداشته باشد بسیار مشکل است که رشد اقتصادی در کشور داشته باشیم و رشد اقتصادی زمانی صورت خواهد گرفت که جاده های مواصلاتی برای انتقال تولیدات کارگران ولایتی ساخته شود و با افزایش تولید انرژی، تولید صنعتی افزایش پیدا میکند تا کارگران افغانستان میتوانند زنده گی بهتر داشته باشند.
نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور بر صنعتی شدن زراعت کشور تاکید کرد و گفت، حکومت افغانستان نیز پلان های مدون را برای متحول شدن تولیدات زراعتی در کشور دارد و زراعت زمانی متحول میشود که تولید دهاقین بازار خرید داشته باشد و رابطه دهقان با مراکز فروش بسیار نزدیک باشد.
همچنان وی بر ایجاد ذخایر استراتیژیک تولیدات داخلی اشاره کرد و گفت، ایجاد این ذخایر که طرح آن قبلا ریخته شده است میتواند برای ادارۀ نوسانات بازار نقش اساسی داشته باشد.
نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور به کارگران کشور اطمینان داد که از هیچ گونه تلاش برای حمایت از آنان و دفاع از حقوق شان دریغ نخواهد کرد.
شماری از نماینده گان اتحادیه های صنفی کارگری در کشور نیز از حمایت نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور ابراز قدردانی کردند و از وی خواستند تا مشکلات و خواست های شان را در جلسات کابینه جمهوری اسلامی افغانستان مطرح کند و از حقوق کارگران افغانستان به عنوان نماینده آنان حمایت نماید.
آنان در اخیر این همایش درفش و مدال اتحادیه های صنفی کارگری افغانستان را به مناست روز جهانی کارگر به احمد ضیاء مسعود نمایندهٔ فوق‌العادهٔ رییس جمهور اهدا کردند و از وی به عنوان شخصیت دلسوز و حامی کارگران کشور یاد آور شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا