سیاست

اشتراک در مراسم افتتاح خوابگاه دوصدبستر دختران در دانشگاه امریکایی افغانستان

کابل باختر 6 عقرب
دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه امروز در مقر دانشگاه امریکایی افغانستان در مراسم افتتاح خوابگاه دوصد بستر این دانشگاه که از سوی ادارۀ کمک‌های بین المللی امریکا و برنامه توانمندی سازی زنان تمویل می‌گردد اشتراک نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه به آژانس باختر، دکتور مارک انگلش رئیس دانشگاه تشریف آوری رئیس اجرائیه کشور را به مراسم خیر مقدم گفت و از تمویل اعمار خوابگاه دوصد بستر دختران از سوی برنامه توانمندی سازی زنان اداره کمک‌های بین المللی ایالات متحده و سفارت این کشور در افغانستان قدردانی نمود و وعده سپرد که این خوابگاه به زودی تعمیر می‌گردد.
رئیس اجرائیه در صحبت‌های کوتاه خویش با استقبال از این گام مهم دانشگاه در راستای رشد تعلیم دختران و زنان کشور گفت: خرسندم در مراسم اعمار خوابگاه دختران این دانشگاه اشتراک می‌کنم. از آغازین روزهای شکل گیری طرح تاسیس این دانشگاه تا به عملی شدن این طرح با شما همکار بوده‌ام و در مراحل مختلف حضور داشته‌ام.
رئیس اجرائیه با قدردانی از کمک‌های ایالات متحده همچنان علاوه نمود: مردم افغانستان کمک‌ها و قربانی‌های حکومت و مردم ایالات متحده برای افغانستان در عرصه‌های مختلف را فراموش نمی‌کنند. افغانستان نیازمند آموزش و پرورش با کیفیت بالاست و شما این زمینه را برای مردم این کشور با تاسیس این دانشگاه فراهم ساخته‌اید.
رئیس اجرائیه در ادامه صحبت‌های خویش افزود: کمک در عرصه آموزش و پرورش برای افغانستان و مردم این سرزمین در واقع کمک و خدمت برای بشریت و انسانیت است.
رئيس اجرائیه همچنان علاوه کرد: حضورم در جمع دانشجویان کشورم مرا به آینده و نقش نسل نو در بازسازی و رشد و ترقی کشور امیدوار می‌سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا