امنیت

ازدیاد تلفات نیروهای دولتی در جنگ با طالبان ! // وزارت دفاع ملی : تلفات افراد دشمن شش مرتبه بیشتر ازتلفات نیروهای دولتی است

کابل 17 قوس /  باختر
جنرال کنت هکنزی یک مقام ارشد نظامی  ایالات متحده امریکا به سنا این کشور گفته است  ، اگر اقدام های فوری  درخصوص حل مشکلات درزمینه استخدام و آموزش نیروهای افغان روی دست گرفته  نشود  شماری تلفات نیروهای افغان شاید از کنترول بیرون  شود. 
روز نامه  واشنگتن پوست  در یک  مطلب تازه نگاشته است که  شمار تلفات نیروهای امنیتی افغان شاید از کنترول بیرون شود .
واشنگتن  پوست درمورد  کشته  شدن چهارده نیروهای افغان درولسوالی شیندندولایت هرات یک مطلب تازه  را  به نشر  سپرده است دراین مطلب آمده است  که مخالفان همچنین بیست و چهار سرباز دیگر را به گروگان گرفته اند  .
طالبان مسوولیت این حمله را به عهده  گرفته اند . طالبان پنجشنبه گذشته بر یک پایگاه ارتش شبخون زدند و تلفات را برای نیروهای اردو ملی ببار آوردند.
این روزنامه درادامه نگاشته است که افزایش درمیزان خشونت  ها درحالی  است که ایالات متحده  تلاش  ها یش را برای پایان  بخشیدن به جنگ هفده ساله درافغانستان افزایش  داده است .مگر در چتر این تلاش ها طالبان مناطق گسترده را تحت نفوذ یا  کنترول شان در آورده اند . در حالیکه دولت افغانستان برای نتیجه گیری از تلاش های امریکا در برابر تحرکات طالبان چندان واکنش نشان نمی دهد.
ناتوهم  از تلفات درافغانستان ابراز نگرانی  کرده اما گفته  که به آموزش، مشوره و کمک  با نیروهای  افغان همچنان ادامه  خواهد داد.
  مقامات افغان با آنکه می پذیرند که رقم تلفات نیرو های دولتی در ماههای اخیر افزایش یافته است مگر ادعا دارند که تلفات مخالفان مسلح پنج الی شش مرتبه بیشتنر از تلفات نیروهای دولتی است .
طارق شاه بهرامی وزیر دفاع گفته است که رقم تلفات مخالفان مسلح به مراتب بیشتر ازتلفات نظامیان است  همچنان او تاکید دارد که مهار تحرکات طالبان ٬ عملیات های  تصفیوی ٬ ضربات هوایی و عملیات های شبانه بیشر شده است و واکنش مقامات در برابر ازدیاد تلفات نیروهای دولتی جدی است و ما برای تغییر تکتیک جنگ برنامه ریزی های داشته ایم.   شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا