سیاست

قانونپوه سرور دانش: تصمیم جدی وجود دارد تا در هیئت رهبری تمام ولایات کشور تغییرات اساسی به وجود آید

کابل باختر 30 قوس
جمعی از اعضای شورای قوماندانان جهادی ولایات شمال امروز در دیدار با قانونپوه سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن تسلیت سالروز رحلت پیامبر اسلام برخی از خواسته ها و مطالبات مردم ولایات شمال رااز حکومت وحدت ملی مطرح کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این دیدار معاون رییس جمهور ضمن اظهار خرسندی از ملاقات با قوماندانان جهادی ولایات شمال، اظهار داشت: جهاد و مقاومت مردم افغانستان یکی از پر افتخارترین دستاوردهای کشور در تاریخ معاصر است که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد. وی افزود: کشور ما هنوز از ظلم، ستم و تبعیض رنج می برد و ما در راستا محو کامل تبعیض و بی عدالتی به تجربه و حضور مجاهدین نیاز داریم.
معاون رییس جمهور با یادآوری از مبارزات حق طلبانه و عدالت خواهانه مردم افغانستان به خصوص رهبر شهید گفت: تمام مشکلات و سختی هایی که ما در دوره جهاد کشیدیم و خون هایی که در این مسیر داده ا یم، هنوز به طور کامل به بار ننشسته و ما امیدواریم که بتوانیم این مسیر را ادامه داده و اقدامات نیک گذشته را کامل کنیم.
وی هم چنین گفت: تصمیم جدی وجود دارد تا در جهت تحقق خواسته ها و مطالبات برحق مردم افغانستان، در سطح ولایات کشور تغییرات اساسی و بنیادی به وجود آید که این تغییرات در قدم نخست شامل والیان، روسای محاکم استیناف، سارنوالی ها، امنیت ملی و قوماندانان امنیه خواهد بود.
وی تاکید کرد: این تغییرات ابتدا از ولایات نا امن تر شروع شده و در قدم بعدی تمام ولایات کشور را در بر خواهد گرفت.
معاون رییس جمهور هم چنین اظهار داشت: کندی که در روند معرفی کابینه و کادر اجرایی کشور دیده می شود به خاطر مشکلات و اختلافات نیست بلکه به خاطر اتخاذ تصمیمات معقولانه تر و تدابیر بهتر برای اداره امور کشور است.
وی تاکید کرد: هم اکنون یک فضای دوستانه و صمیمی در سطح رهبری حکومت وحدت ملی وجود دارد و دیگر تشویش های زمان انتخابات سپری شده و جای نگرانی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا