گزارش ها

استفاده طالبان از یک کودک چهار ماهه برای پوشش فعالیت های هراس افگنانه

کابل باختر 2 دلو
به تازه گی نیروهای امنیتی در ولایت کندز به کودک چهار ماهه دست یافتند که در لباس اش مواد انفجاری پنهان ساخته  شده بود.
هراس افگنان سیه دل قصد داشتند تا مواد انفجاری را در پوشش همین کودک به شهر کندز  انتقال دهند  وبازهم جنایت کنند و بازهم خون بریزند.
گزارشگرآژانس باختر مینگارد: این حرکت طالبان  نشان دهنده آن است که آنها پابند هیچ قید و قیود در زندگی انسانی نیستند و از حق  وحقوق یک کودک ٬ یک طفل و یک  انسان که خداوند بزرگ آن را هدیه داده است آگاه نیستند چون سواد دینی ندارند و از حقوق انسانی هم چیزی نمیدانند، طالبانی که برای انتقال مواد انفجاری به ولایت کندز، این مواد را در بدن یک کودک چهارماهه جابه کرده بودند، بازداشت شدند.
اداره‌ امنیت ملی می‌گوید که آنان در یک عملیات کشفی پنج طالب را حین ورود به داخل شهر کندز بازداشت کرده‌اند.
این اداره میگوید موادانفجاری‌ای که در بدن این کودک جابه‌جا شده بود، کشف و خنثی شد و به ارتباط قضیه پنج تن به شمول یک خانم در بازداشت قرار دارند.
این حرکت طالبان واکنش های زیادی را در پی داشت واکنش های که در آن طالبان با این عمل شان تکفیر شدند  ومحکوم گردیدند.
طالبان که ادعای بلند دینی و شرعی را مطرح میکنند در استفاده از اطفال و کودکان برای انجام برنامه های تروریستی شان گذشته زشت و بد دارند.
باری یکی از اعضای این گروه در ولایت هلمند خواهر هشت ساله خود را وا دار به انجام حمله تروریستی کرد مگر این طفل خود را به نیروهای امنیتی سپرد
در  ارزگان طالبان  ماین را که ذریعه ریموت اداره میشد بدست دختری خورد سال داند تا به پوسته پولیس بیرد مگر طالبان آن را در نزدیکی پوسته انفجار دادند.
حمله انتحاری بر مرکز فرهنگی فرانسه در کابل ذریعه یک طفل انجام شد، در کندز نیروهای امنیتی پسر خورد سالی را بازداشت کردند که برای حمله انتحاری گماشته شده بود، حمله بر مرکز فرهنگی تبیان در پل سرخ کارته سه ذریعه یک طفل صورت گرفت، در کنار این گونه وقایع طالبان از اطفال در انتقال مواد مخدر ٬ قاچاق اسلحه وجنایات دیگر حتی سربریدن اسرا از اطفال استفاده کرده اند.
این در حالیست که طالبان و داعشی ها به سربازگیری از میان اطفال نیز متهم اند و در حال حاضردر چند ولسوالی جوزجان  داعشی ها اطفال را به جای آنکه به مکتب بروند آموزش ها نظامی میدهند و آنها را عقده یی و روانی تربیه میکنند در حالیکه دولت افغانستان سر باز گیری از میان اطفال را منع قرار داده است.
سویتا عبدالرحیم زی معاون بخش اطفال کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان میگوید که کودکان آسیب پذیرترین قشر در جامعه است و آنها معصوم هستند و به حمایت و مراقبت ضرورت دارند.
استفاده از کودکان در درگیری های مسلحانه زشت ترین و فجیع ترین عمل در جامعه است و باید طرف های درگیر از کودکان در درگیری ها استفاده نه نمایند زیرا دین اسلام و قانون نافذه کشور استفاده از کودکان را ممنوع و منع قرار داده است.
ما از دولت تقاضا مینمایم تا افرادیکه این عمل را انجام داده اند مطابق به قانون به شدیدترین شکل مجازات  نماید تا برای دیگران پند باشد تا دیگر در منازعات از کودکان استفاده ننمایند زیرا استفاده از کودکان جرم است چون آنها حق حیات دارند.
طالبان درطول سالهای اخیر خشن تر از گذشته عمل کرده اند زیرا درک نموده اند که دیگرشعارهای شان در بین مردم جذابیت ندارد  و مردم  به اصلیت منشاء ووابستگی آنها پی برده اند، طالبان باید بدانند که دیگر نمیتوانند دین و شریعت را افراز سازند و با تعریف احکام دینی به جنگ مسلمانان بروند ویا مسلمان سیتزی نمایند بهتر است که آنها به خود آیند  و راه منافقت را کنار بگذارند تا خود را از خشم و غضب الهی رهایی بخشند.ختم/  تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا